معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران صنعت چاپ واگذار می‌شود/ تقدیرشدگان استان معرفی شدند


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران صنعت چاپ در آذربایجان شرقی واگذار می‌شود .

به گزارش خبرگزاری اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در دهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریز گفت: آمادگی داریم برای کسانی که بخواهند دراین صنعت سرمایه گذاری کنند تسهیلات و زمین رایگان واگذار کنیم.

وی با تاکید بر تجهیز و به روز شدن صنعت چاپ و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این صنعت، گفت: از سرمایه گذاری و توسعه صنعت چاپ در استان حمایت می کنیم.

وی افزود: در راستای رویکردهای دولت و حمایت از واحدهای تولیدی برای هر واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی تا سقف یک میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت می کنیم و این تسهیلات، واحدهای صنعت چاپ را هم شامل می شود.

پورمهدی با اشاره به آمادگی استان برای ساخت شهرک اختصاصی صنعت چاپ در تبریز، از این که از پنج سال قبل مراحل ساخت این شهرک به دلیل عدم همکاری چاپخانه داران استان مسکوت مانده ابراز تاسف کرد و خواستار مشارکت بیشتر آنان شد.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی گفت: رویکرد ما در استان کار جمعی است و ما توسعه امور استان را با همکاری و همدلی هم پیش می بریم و انتظار داریم در صنعت چاپ هم شاهد همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات این صنف و پیشبرد فعالیت های آن باشیم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز در صنعت چاپ، خواستار ارتقا و بازیابی جایگاه تاریخی این صنعت با استفاده از تکنولوژی روز شد و گفت: امروز تحولات صنعت چاپ همانند سایر حوزه های صنعتی و علمی آن چنان سریع و گسترده است که غفلت از آن می تواند به پس روی  و نابودی این صنعت منجر شود.

پورمهدی تصریح کرد: اگر بخواهیم صنعت چاپ زنده بماند و گذشته درخشان خود را همچنان حفظ کند باید متناسب با نیازهای روز به تازه ترین تکنولوژی و ابزارهای فنی مجهز شود.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی با قدردانی از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان، خواستار اعطای اختیارات بیشتر مرکز به استان ها در اداره و مدیریت چاپخانه ها شد.


تقدیرشدگان استان معرفی شدند

در این مراسم که با حضور محمود ابراهیمی، معاون مدیرکل چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسوولین استانی و فعالان صنعت چاپ استان در تبریز برگزار شد،‌ از سعید آخوندی، مدیر چاپ آذرآبادگان، جعفر امامی، مدیر چاپ اندیشه ، مهدی‌ کاظم‌چوبی، مدیر چاپ تصویر و جمشید نکویی، به عنوان پیشکسوت نمونه در صنعت چاپ تقدیر شد .

همچین از محمد اکبرزاده‌چینی‌فروش، مدیر شرکت نگارحک به عنوان کارآفرین برتر، رامین تبریزی، مدیر چاپ آذربایجان به عنوان تولید کننده موفق محصولات بسته‌بندی، ودود غفورزاده، مدیر چاپ زیبا به عنون آموزش دهنده و امیرزارعی، مدیر چاپ تیراژه به عنوان سرمایه‌گذار برتر در حوزه چاپ تقدیر شد .

این انتخاب از میان 301 واحد چاپ استان، 245 واحد در تبریز و 56 واحد در شهرستان ها و 18 واحد لیتوگرافی فعال در استان انجام شده است .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: