پیشکسوت صنعت چاپ:
تشکیل بانک اطلاعاتی چاپخانه‌داران یک ضرورت است


محمدعلی اقبال، پیشکسوت صنعت چاپ گفت: آمار دقیقی از تعداد چاپخانه‌ها وجود ندارد و تشکیل بانک اطلاعاتی مساله‌ای بسیار بااهمیت است.

به گزارش اخبار چاپ، اقبال از پیشکسوتان صنعت چاپ اظهار کرد: برگزاری جشن روز ملی صنعت چاپ یادآوری است برای اینکه صدای این صنعت به گوش همگان برسد. با این حال این صنعت به دلیل گستردگی نیازمند توجه بیش از یک روز است و باید با برگزاری سمینارهای علمی و کارگاه‌ها، به بخش‌های مختلف آن توجه شود.

وی با اشاره به استانی شدن جشن روز ملی صنعت چاپ گفت: استانی شدن برگزاری این جشنواره کاری بسیار خوبی است چرا که استان‌ها، هر کدام حرف‌هایی برای گفتن دارند و ماشین‌آلات و دستگاه‌های جدید و مدرنی وارد کرده‌اند که می‌‌توانند نیازهای استان خود و استان‌های مجاور را تامین کنند.

این پیشکسوت صنعت چاپ افزود: صنعت چاپ در این استان‌ها در حال رشد است و نباید سفارش و کارهایی که در این استان‌ها وجود دارد به تهران بیاید بلکه به طور مثال اگر کاری در کرستان هست باید در نهایت به استان مجاور مانند کرمانشاه سفارش داده شود.

اقبال به تاکید بر نقش روز ملی صنعت چاپ و برگزاری جشنواره در یادآوری و تبلیغ این صنعت بیان کرد: مهمترین اتفاقی که در این جشنواره‌ می‌افتد، علاوه بر قدردانی از بزرگان و پیشکسوتان این صنعت، تبلیغ و یادآوری نقش مهم و بااهمیت صنعت چاپ در میان صنایع دیگر دارد.

به گفته این پیشکسوت صنعت چاپ، متاسفانه آمار دقیقی از تعداد چاپخانه‌ها وجود ندارد و تشکیل بانک اطلاعاتی مساله‌ای بسیار بااهمیت است. آماری که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه‌ها است، به دلیل جابه‌جایی‌های انجام شده درست و به‌روز نیست، به همین دلیل باید گروه‌های آمارگیری شکل بگیرد که با کمک اتحادیه‌ها به چاپخانه‌ها بروند و اطلاعات دقیق آنها را گرفته و در سامانه‌ای که به همین منظور تهیه شده، وارد کنند.

اقبال در پایان سخنانش با بیان اینکه بهتر است برگزارکننده این جشنواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، افزود: اتحادیه‌ها معمولا در برگزاری جشنواره‌ها ضعیف عمل می‌کنند، با این حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک و مشورت اتحادیه‌ها که حرف اول را می‌زنند این جشن را برگزار کند.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ سيزدهم شهريورکلیدها : محمدعلی اقبال جشنواره صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: