یک فعال صنعت چاپ:
استانی شدن جشنواره فرصت مناسبی برای بروز استعدادها است


احمدرضا اعتماد مظاهری، فعال صنعت چاپ گفت: توجه بیشتر به اطلاع‌رسانی خبری و حضور مسئولان تصمیم‌گیر در جشنواره ملی صنعت چاپ باعث می‌شود تا در وضع قوانین شفافیت بیشتری ایجاد شود.

به گزارش اخبار چاپ، اعتماد مظاهری، با اشاره به تاثیرگذار بودن برگزاری این جشنواره بر صنعت چاپ اظهار کرد: اگر کیفیت برگزاری جشنواره خوب باشد حتی چند ساعت بودن آن نیز موثر است، به شرطی که مسئولان در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه چاپ، صنعتی مغفول مانده است، با این حال در دیدارهایی که با مسئولان و نمایندگان مجلس داشته‌ایم، این گونه به نظر می‌رسد که کار خاصی انجام نشده و نتوانسته‌ایم بسیاری را با این صنعت آشنا کنیم.

این عضو اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با بیان این‌که بهتر است برگزاری چنین جشنواره‌هایی در اختیار بخش خصوصی و اتحادیه‌ها باشد، گفت: با این حال برای خصوصی‌سازی نیاز به چارچوب‌هایی هست که با حضور کارشناسان این حوزه باید شکل بگیرد تا به صورت حرفه‌ای انجام شود و تنها قائم به یک شخص نباشد، بلکه گروهی متخصص آن را برگزار کنند تا از نظر محتوایی کاملا حرفه‌ای باشد.

اعتماد مظاهری با تاکید بر نقش دولت افزود: بخش خصوصی در اقتصاد نقش چندانی ندارد بنابراین وقتی اقتصاد در دست دولت است،‌ بخشی از هزینه‌ها را نیز تامین می‌کند. برگزاری جشنواره در استان‌های مختلف و به صورت گردشی و مقایسه بهترین آثار کشور کار خوبی است. حضور این جشنواره در استان‌ها و به دلیل تمرکز بیشتر این صنعت در تهران باعث می‌شود تا امکاناتی در آن استان‌ها ایجاد شود و فرصتی برای رشد و ارتقای این صنعت در استان‌های دیگر فراهم آید. این اقدام موجب می‌شود تا استعدادهای هر استان شناسایی شوند و پتانسیل‌های چاپی در سراسر کشور افزایش یابد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ يازدهم شهريورکلیدها : احمدرضا اعتماد مظاهری جشنواره ملی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: