اتحادیه چاپخانه‌داران فارس راه‌اندازی می‌شود


معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفـت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) اتحادیه چاپخانه‌داران فارس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری پانا، سید احمد رضوی زاده اظهار داشت: دولت، وظیفه مهیا کردن زمینه برای فعالیت های فرهنگی و هنری فاخر دارد و در این عرصه نیز گام های موثری برداشته است و بخشی از این برنامه ها در هفته دولت به دوستداران فرهنگ و هنر در این استان ارائه خواهد شد.

وی نوید راه اندازی اتحادیه چاپخانه داران استان فارس را داد و اظهار کرد: به میمنت هفته دولت و با هدف تاسیس این اتحادیه، نشستی با حضور چاپخانه داران و مدیران اداره اصناف و بازرگانی فارس برگزار خواهد شد.

رضوی زاده با ابراز خرسندی از توجه دولت به استان ادب پرور فارس گفت: برگزاری برنامه های این ایام، باید بیانگر ارتقای سطح کیفی و شاخص های فرهنگی این استان باشد از این رو می کوشیم تا در بخش فرهنگی و هنری شیراز و سایر شهرستان ها آن گونه که شایسته است از توان و ظرفیت فرهنگیان و هنرمندان این خطه بهره گیریم.

او اظهار کرد: همچنین در آخرین روز از هفته دولت (هشتم شهریور) برای ارج نهادن به خدمات فرهنگی هنرمندان، کارمندان نمونه و بازنشستگان حوزه فرهنگ و ادب فارس، جشنی با حضور آنان برپا خواهد شد.

وی از برپایی پنجمین کنفرانس ملی «ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند» با حضور استادان متخصص حوزه ارتباطات به عنوان یکی دیگر از برنامه های گرامیداشت هفته دولت در فارس یاد کرد.

رضوی زاده با تاکید بر تقویت انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه فرهنگی دارد و از این مشارکت و همکاری استقبال می کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از مطالب خود، بیان داشت: اگر چه عمده فعالیت های این اداره کل مبتنی بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف است اما بخش دیگری از فعالیت های دولت در حوزه فرهنگ معطوف به تاسیس و راه اندازی نهادهای فرهنگی از جمله کتابخانه است.

رضوی گفت: به همین سبب در هفته دولت امسال، کتابخانه داریون از توابع شهرستان شیراز با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در زمینی با زیربنای 500 مترمربع افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این کتابخانه دارای 150 مترمربع مخزن و 350 مترمربع فضای مطالعه است که فاز نخست آن با 20 قفسه کتاب و 100 محل مطالعه با برخورداری از 22 هزار جلد کتاب با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و دانشگاهی به بهره برداری می رسد. 

منتشر شده توسط پانا در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ چهارم شهريورکلیدها : اتحادیه چاپخانه‌داران فارس سید احمد رضوی زاده


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: