معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:
نحوه بررسی و انتخاب کتاب‌ها برای خرید از سوی وزارت ارشاد


معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه هیات انتخاب و خرید کتاب درباره اعلام مصوبات جلسه 537و نحوه بررسی و انتخاب کتاب ها را منتشر کرد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی هیات انتخاب و خرید کتاب، ضمن اعلام نتایج جلسه 537 در درگاه اینترنتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و دعوت از ناشران عنوان های مصوب برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب ها، توجه اصحاب نشر و قلم را به نکات زیر جلب می کند:

1-  هیأت انتخاب و خرید کتاب، طبق دستورالعمل جاری، صرفا از بین کتاب هایی که ناشران به طور داوطلبانه در اختیار این هیات قرار می دهند، اقدام به بررسی عناوین جهت خرید می کند. بنابراین گستره بررسی و انتخاب، محدود به کتاب های ارسالی خود ناشران  است و همه کتاب های منتشرشده سال را دربرنمی گیرد. بدیهی است همه ناشرانی که مایل به شرکت در این فضای فرهنگی هستند، می توانند با حضور در دبیرخانه هیات و تحویل یک نسخه از کتاب های تازه انتشار یافته شان، از فرصت مزبور استفاده کنند. نحوه ارسال کتاب ها و برخی از شاخص های بررسی، در سایت معاونت امور فرهنگی، بخش هیات انتخاب و خرید کتاب، به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/khrid درج شده است.

2-  از این نوبت، در راستای شفاف سازی سیاست های فرهنگی، جدول اعلام نتایج جلسات، با تفکیک بین کتاب های مصوب ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کتاب های مصوب جهت کتابخانه ها و نهادهای فرهنگی دیگر تنظیم شده است. طبق آیین نامه «نحوه تشویق چاپ و حمایت از انتشار کتب مناسب»، یکی از اعضای هیات، دبیر محترم هیات ستاد عالی کانون مساجد است که بر اساس نیازسنجی های سازمانی آن کانون، اقدام به انتخاب کتب مورد نظر می کند و بقیه اعضاء، بر اساس اولویت های مربوط به حوزه های عمومی و تخصصی کتابخانه ها و مراکز فرهنگی کشور و نیز حمایت از نشر کشور، فرایند بررسی و انتخاب کتاب ها را انجام می دهند.

در پایان یادآور می شود ناشران محترمی که کتاب‌های خود را جهت بررسی، به هیات داده بودند، می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.mof.farhang.gov.ir/fa/home/book از نتیجه بررسی آگاهی یابند و در صورت تصویب کتاب‌ها، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیات، واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق 342 مراجعه کنند.

منتشر شده توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: