مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم در گفت و گو با اخبار چاپ:
شهرک چاپ، فرهنگ شیعه را ترویج می کند


اخبار چاپ: سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران در تیرماه 1384 بر اساس مصوبه شورای عالی اداری تشكیل شده است. این سازمان از ادغام سازمان صنایع كوچك ایران و شركت شهرك های صنعتی ایران به وجود آمده و به صورت شركت دولتی اداره می شود.طبق مصوبه شورای عالی اداری، وظایف مربوط به سیاستگذاری و تنظیم مقررات مربوط به حمایت های لازم از صنایع كوچك به وزارت صنایع و معادن منتقل گردیده و وظایف و فعالیت های اجرائی - حمایتی به این سازمان سپرده شده است.شركت شهرك های صنعتی استان قم به عنوان یكی از شركت‌های تابعه سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران در اسفند ماه سال 76 تأسیس و در فروردین سال 1377 فعالیت خود را با شهرك‌های صنعتی شكوهیه و سلفچگان آغاز كرد.

در این میان شهرك صنعتی چاپ و نشر به عنوان یکی از برنامه های این شرکت در مرحله نقشه برداری و توپوگرافی است. با جعفر فرشچی مدیر عامل این شرکت، پیرامون احداث این شهرک گفت و گویی انجام داده ایم. وی هدف از تاسیس این شهرک صنعتی را تجمیع چاپخانه ها و صنایع مرتبط با چاپ و ایجاد یک مرکز فرهنگی قدرتمند در زمینه نشر علوم و خصوصا علوم اسلامی و شیعی ذکر می کند.

شهرک چاپ استان قم با چه هدفی تاسیس می شود؟
این شهرک با هدف تجمیع چاپخانه ها و صنایع مرتبط با چاپ و ایجاد یک مرکز فرهنگی قدرتمند در زمینه نشر علوم و خصوصا علوم اسلامی و شیعی تاسیس می شود.

ساخت این شهرک هم اکنون در چه مرحله ای است و قرار است در چه زمانی به بهره برداری برسد؟
این شهرک هم اکنون در مرحله طراحی قرار دارد و پس از تکمیل مراحل طراحی و احرای زیرسخت های لازم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

واحدهای صنفی این شهرک با چه شرایطی به فعالان صنعت چاپ واگذار می شود؟
این واحدها طبق قوانین و مقررات واگذاری زمین در شهرک های صنعتی و با در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران به فعالان این صنف واگذار خواهد شد.

احداث شهرک های صنعتی و خصوصا شهرک چاپ در خارج از شهر تهران و استان های اطراف چه ثمراتی در بر دارد؟
این مساله باعث رشد و رونق صنایع مختلف و رونق اقتصادی شهرستان ها و ایجاد اشتغال مولد می شود و طبیعتا در حوزه صنعت چاپ هم همین ثمرات را در پی خواهد داشت.

گرد آمدن همه واحدهای صنفی مرتبط با صنعت چاپ در یک شهرک صنعتی، چه اثراتی بر رشد کیفی صنعت چاپ خواهد داشت؟
این مساله اثرات زیادی بر صنعت چاپ خواهد داشت که از جمله آنها می توان به تسهیل در ایجاد ارتباطات و تبادل اطلاعات، خدمات رسانی موثر به واحدهای صنعتی در زمینه ایجاد زیرساخت هایی از جمله آب، برق، گاز، راه و ...، رسیدگی و امدادرسانی موثر تر در زمان وقوع حوادث ایجاد خوشه های صنعتی و کاهش هزینه های حمل و نقل اشاره کرد.

شرکت شهرک های صنعتی استان قم چه پروژه های دیگری در ارتباط با مقوله چاپ و نشر داشته باشد و در آینده چه برنامه هایی دارد؟
در حال حاضر این شهرک تنها پروژه در دست احداث این شرکت در زمینه چاپ و نشر است. اما در حال احداث شهرک تخصصی صنایع ICT نیز هستیم .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۴ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ چهاردهم مهرکلیدها : قم شهرک های صنعتی فرشچی مدیرعامل


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: