مجید هادی:
ناشران زیر فشار اقتصادی هستند


مدیر انتشارات پیام عدالت با بیان اینکه بسیاری از ناشران در فشار اقتصادی هستند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی مانند گذشته کتابهای چاپ اول ناشران را خریداری نمی کنند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید هادی روز یکشنبه در نشست «صبح ناشر» در مرکز رسانه ای شیرازه افزود: در گذشته ناشری که سه هزار تیراژ کتاب منتشر می کرد، این امید را داشت که یکهزار و 500 نسخه از آن را وزارت ارشاد ، نهاد کتابخانه های عمومی و مساجد خریداری می کنند، ولی هم اکنون این طور نیست و می گویند بودجه نداریم.

وی اظهار داشت : این مسئله باعث شده ناشران دچار فشار اقتصادی شوند و برخی از آنها روی به انجام فعالیت های دیگر بیاورند.

هادی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب استانی، کسب و کار کتابفروشی ها را راکد می کند، ادامه داد: ناشرانی که در این نمایشگاه ها شرکت می کنند، نقدینگی آنها پایین است.

وی اضافه کرد: 30 ناشر را سراغ دارم که برای تامین نقدینگی ناچارند در نمایشگاه های کتاب شرکت کنند، این نمایشگاه ها مقطعی بوده است.در حالی که کتابفروشی ها دائمی هستند، باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود و هر ناشر فضایی را که در اختیار دارد، به کتابفروشی تبدیل کند.

هادی در ادامه به فعالیت انتشارات پیام عدالت اشاره کرد و گفت: بیشترین فعالیت این انتشارات، در حوزه کتاب های دینی است و عناوینی مانند قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، دیوان حافظ، بوستان، گلستان و غیره تولید می شود.

این ناشر افزود: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد کتاب های ما، به چاپ کتاب های نفیس اختصاص دارد و این کتابها سود چندانی ندارند، ولی تولید محتوای ارزشی از اولویت های کاری انتشارات پیام عدالت است.

منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ اول شهريورکلیدها : مجید هادی ناشران اقتصاد صبح ناشر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: