چهارمحال و بختیاری نیازمند تجهیز در حوزه چاپ و نشر


امام جمعه شهرکرد در دیدار با سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان چهارمحال و بختیاری برای کارهای چاپ و نشر ضعیف است و باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تجهیز آن فراهم شود.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز (28 مرداد) در دیدار معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: آمد و رفت‌های مسئولان کشوری به استان‌ها و مشاهده کردن مشکلات و کمبودها از نزدیک، انگیزه را برای گره‌گشایی و رفع مشکلات در مسئولان مضاعف خواهد کرد و آثار ارزشمندی را به دنبال دارد.

وی در همین راستا به مشکلات نشر و چاپ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایطی که صنعت چاپ در دنیا و کشور به سمت استفاده از لوازم مدرن و سرعت پیش رفته است، اما متاسفانه در این استان امکانات لازم در این راستا وجود ندارد و در بسیاری از موارد برای انجام کارهای چاپ و نشر به استان‌های هم‌جوار مراجعه می‌شود.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از ناشران تأکید کرد و گفت: البته باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم در استان برای تجهیز و تأمین نیازمندی‌ها چاپ و نشر فراهم شود.

حجت الاسلام نکونام در ادامه سلامت و نگاه تمام عیار دینی به امور داشتن را از ضرورت‌ها و رویکردهای اصلی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: از فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می رود که نگاه دینی و سلامت به معنای واقعی کلمه در درون مجموعه و خروجی برنامه ها و اقدامات آنها در درون جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: حاکم شدن این نگاه دینی در مجموعه ارشاد اسلامی نه تنها اعتماد بزرگان و اصحاب دین را به این مجموعه جلب خواهد کرد، بلکه حمایت و پشتیبانی آنان از اقدامات و برنامه‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت و حساسیت‌ها را کاهش می دهد.

حجت الاسلام نکونام سلب اعتماد بزرگان و اصحاب دینی از فعالیت‌های مجموعه ارشاد اسلامی به دلیل مشاهده برخی حرکت‌های ناموزون را یکی چالش های مهم در این حوزه دانست و افزود: متاسفانه نتیجه این عدم وجود اعتماد آن می‌شود که خبرها و برنامه‌ها در این مجموعه با وسواس، حساسیت فراوان و گاهی اعتراض و انتقاد پیگیری و دنبال می‌شود.

امام جمعه شهرکرد اعتماد سازی به معنای واقعی کلمه را یکی از کارهای بسیار مهم و الویت دار مجموعه ارشاد اسلامی خواند و تصریح کرد: کسانی که این گونه، مسائل فرهنگی و دینی را پیگیری می‌کنند و نسبت به برخی اقدامات ناموزون انتقاد و اعتراض می کنند به یقین دغدغه مند هستند و دلشان برای دین و اسلام می‌تپد و نمی‌خواهند با تسامح و تسهال با مسائلی دینی برخورد کنند و در عین حال هیچ گونه نگاهی به غرب و بیگانه ندارد و مدرن به مسائل نگاه نمی‌کنند.

حجت الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: اگر این اعتماد و باور به معنای واقعی کلمه نسبت به این مجموعه وجود آید به طور قطع بسیار از این چالش‌ها کاهش می یابد و سلامت و آرامش در جامعه افزایش پیدا می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه به برگزاری دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در برگزاری این گونه جشنواره‌هایی که منتسب به ائمه اطهار (ع) هستند انتظار است که همان «نشاط معنوی معنادار» متناسب با همان بزرگواران وجود داشته و مشاهده شود و نشاط را با همان برقراری ارتباط بین دل و زبان در جلسه و جامعه حاکم کنند.

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: اگر بخواهیم این نشاط معنوی و دینی را با ابزار آلات، موسیقی و آغشته کردن آن به بسیاری از امور دیگر ایجاد کنیم، نه تنها آن نشاط حقیقی حاکم نشده است بلکه یک نشاط کاذب و مقطی در درون ما به وجود آورده است که به یقین اثرگذاری و ماندگاری‌اش بسیار ناچیز است.

منتشر شده توسط شبستان در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: