غلامرضا شجاع:
زنده‌یاد متین‌رضا در میان اهل ادب و هنر شناخته شده بود


غلامرضا شجاع در باره زنده‌یاد متین رضا گفت: وی علاوه بر حوزه صحافی، در میان اهل هنر، ادب، فرهنگ و موسیقی شناخته شده بود.

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با اخبار چاپ به شیوه آشنایی‌اش با زنده‌یاد حسینعلی متین‌رضا اشاره کرد و گفت: آشنایی با استاد متین رضا به 35 سال پیش یعنی سال 1359 بازمی‌گردد، زمانی که در اتحادیه صنف صحاف حسابدار بودم. در آن دوران متین رضا عضو هیات مدیره اتحادیه بود. پس از آن نیز که از رشته حسابداری جدا شدم و به صنعت چاپ پیوستم این ارتباط باقی ماند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از جلسه‌های صنف اتحادیه صحاف اظهار کرد: در آن دوران جلسه‌ای با حضور زنده‌یاد متین رضا، میراسکندری و دیگر اعضای هیات مدیره در ساعت 9 شب، در خیابان پامنار و زیر بمباران عراق برپا شد.

به گفته شجاع، متین رضا به عنوان الگو و معلم قرآن برای ما بود که علاوه بر تخصصی که در زمینه صحافی داشت در این زمینه‌ها نیز صاحب نظر به‌شمار می‌آمد. با این حال وی بیش از این‌که در میان همکارانش شناخته شده باشد، در میان اهل هنر، ادب، فرهنگ و موسیقی شناخته شده بود.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در ادامه بیان کرد: وی همیشه درباره مسائل دینی با ما صحبت می‌کرد بر دوری از خرافات دینی تاکید داشت و از ما می‌خواست که مراقب چنین مسائلی باشیم. از سوی دیگر مسائل و نصیحت‌های دینی را به صورت امروزی و به تفصیل بیان می‌کرد. در آخرین دیداری که با وی داشتم درباره حضرت فاطمه زهرا (س) صحبت کرد و به جدایی خرافات درباره ایشان توجه می‌داد.

این فعال حوزه چاپ افزود: زنده‌یاد متین رضا، ما را به خواندن قرآن نصیحت می‌کرد و همیشه از جنبه‌های شفاف بودن دین به دور از دین سیاسی مطالبی را بازگو می‌کرد که تا چند روز اثر این حرف‌ها بر ذهن و روح ما باقی می‌ماند.

شجاع ضمن تسلیت به خانواده و همکاران متین رضا با ذکر خاطره‌ای از وی گفت: متین‌رضا همیشه خاطره‌ای برای ما تعریف می‌کرد. وی می‌گفت،زمانی یک کار طلاکوب را برای انجام به وی می‌سپارند اما هر چه تلاش می‌کرد انجام نمی‌شد. تا  این‌که در عالم خواب می‌بیند که برای انجامش احتیاج به حرارت دارد که روال معمول در طلاکوب نیست. به محل کار مراجعه می‌کند و در نهایت عمل طلاکوب آن را به همان روشی که در خواب دیده بود به انجام می‌رساند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ نوزدهم مردادکلیدها : غلامرضا شجاع حسینعلی متین رضا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: