از دست رفتن «حسینعلی متین‌رضا» ضایعه بزرگی برای صنف نشر است


مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران در مراسم تشییع پیکر حسینعلی متین‌رضا، پدر صحافی نوین ایران، از دست دادن این پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر را ضایعه‌ای بزرگ برای صنف نشر دانست.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی داوودی‌پور اظهار کرد: مرحوم حسینعلی متین‌رضا به لحاظ شخصیتی، انسانی اخلاق‌مدار و معتقد به روزی حلال بود. وی بدون داشتن استاد، توانست به درجه استادی در صنف صحافی برسد و فرزندانشان را نیز به گونه‌ای تربیت کرد که اکنون از صحافان به‌نام کشورمان هستند.

وی ادامه داد: مرحوم متین‌رضا به شیوه‌ای سنتی صحافی را شروع کرد اما کسی مانند شهاب متین‌رضا که امروز افتخار صحافی مدرن و پیشرفته کشور است، تربیت کرد.

مدیر مسئول انتشارات نگار افزود: بنده حدود 28 سال پیش با این بزرگوار و فرزندانشان ارتباط کاری برقرار کردم و دیگر ارتباطمان با یکدیگر قطع نشد.

داوودی‌پور اظهار کرد: به نظر من از دست رفتن مرحوم متین‌رضا که امروز شاهدش هستیم، ضایعه بزرگی برای صنف نشر است اما خوشبختانه کسانی که ایشان تربیت کردند ـ از جمله فرزندانشان ـ رهروان بسیار خوبی برای وی هستند. گرچه هیچ بزرگی نرفته که جایگزینی داشته باشد اما کسانی که جای ایشان مانده‌اند، دلیلی بر بزرگی ایشان در تربیت شاگردان برجسته است.

مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد: به جوانان توصیه می‌کنم، درست است که به دانش روز تکیه کرده‌اند اما اگر روی ستون‌ها و ریشه‌ها نایستند، درختی بدون ریشه خواهند شد و سرنگونیشان بدون تردید بسیار آسان‌تر از افرادی خواهد بود که به ریشه‌ها وصلند؛ این مساله نه در صنف صحافان که در همه ابعاد زندگی مصداق دارد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: