بسته‌بندی به برندسازی و فروش پسته ایرانی کمک می‌کند


مدیرعامل شرکت کشاورزی نهال پسته رفسنجان، برند سازی برای محصولات در جهت رقابت با بازار جهانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای معرفی پسته ایرانی و صادرات فعال‌تر نیاز به برندسازی است که بسته‌بندی به آن کمک می‌کند با این حال نیازمند پشتیبانی دولت هستیم.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا، اکبر حیدری پور افزود: ایجاد بسته بندی مدرن کار سختی نیست اما آنچه که اکنون مهم است این است که در بازارهای جهانی ایجاد برند کنیم تا بتوان محصولات را بهتر نشان داد و عرضه کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هایی در جهان که برای محصولات خود برندسازی می کنند بسیار قوی و دارای پشتوانه دولتی و خصوصی هستند.

وی اظهار کرد: دولت می تواند از محصولاتی همچون پسته که بخش صادارت آن فعال تر ودارای ارزش افزوده زیاد و در پی آن اشتغال بیشتر را فراهم می کند، حمایت بیشتری کند.

وی با بیان اینکه بیش از 60 سفارتخانه ایران را در دنیا دیده ام، گفت: پیشنهاد کردیم تا در مجاورت این سفارتخانه ها فضایی ایجاد شود که برندهای ایران معرفی و به نمایش گذاشته شود و هزینه های آن را هم می توان از تولید کنندگان اخذ کرد.

حیدری پور گفت: لوگویی تحت عنوان پسته بسته بندی «لورا» از سال 84 ایجاد کردیم و سعی ما براین بود تا در بخش فرآوری و بسته بندی قابل مصرف در صادرات و بخش داخلی فعالیت کنیم.

وی اظهار کرد: نظر دیگران این بود که این کار مقدور نیست و بر این باور بودند که پسته ایران بایستی به صورت مواد اولیه در دنیا ارایه شود و ما راهی برای برای بسته بندی نداریم.

مدیرعامل شرکت کشاورزی نهال پسته رفسنجان عنوان کرد: فعالیت در بسته بندی و صادرات پسته برای ما انگیزه بیشتری ایجاد کرد تا توانستیم این فعالیت ها از نظر رقم و کیفیت گسترش دهیم و چندین نوبت صادر کننده نمونه باشیم.

وی بیان کرد: طرح تحقیقی و تولیدی چندین کالای دیگر از فرآورده پسته همچون حلوای پسته، شکلات پسته و شیر پسته را در دست داریم که فعال شدن این بخش از نظر ارزش افزوده و برگشت مالی و ایجاد اشتغال، کمک فراوانی می کند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی نهال پسته رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بالاترین رقیب بخش پسته ما در دنیا پسته کالیفرنیا است، افزود: پسته آنها با بسته بندی و فرآورده های مختلف عرضه می شود.

وی همچنین نبود سرمایه در گردش را از مشکلات اصلی این شرکت و بسیاری از صنایع دیگر عنوان کرد و افزود: بعضی از بانک ها باید به جای اینکه مشکلات را هموار کنند، دنبال تعریف مشکلات هستند.

حیدری پور اضافه کرد: ما دنبال مطرح کردن نیستیم بلکه دنبال ایجاد فضا برای گشایش کار هستیم و باید این موارد و مشکلات پیگیری شود.

وی گفت: بخش اشتغال مستقیم نزدیک 60 نفر با مدارک تحصیلی مختلف مشغول به فعالیت هستند و دربخش غیر مستقیم هم اشتغالزایی فراوانی ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: پروانه شرکت نهال پسته رفسنجان در یک سال پنج هزار تن است که تقریبا با 30 درصد ظرفیت اکنون کار در حال انجام است و نزدیک 80 درصد تولید این شرکت در بخش صادرات استفاده می شود.

شرکت نهال پسته رفسنجان در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و صنایع کوچک و تجلیل از صنعتگران و معدن کاران برتر استان کرمان که پنج شنبه گذشته برگزار شد به عنوان واحد نمونه صنعتی استان کرمان در سال 94 انتخاب شد.
منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ سيزدهم مردادکلیدها : پسته برندسازی بسته‌بندی صنایع کوچک


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: