بخش خصوصی ایران خواستار همکاری فنی با آلمان است


رئیس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران گفت: هیات آلمانی که به تازگی به ایران سفر کردند نسبت به همکاری با کشورمان ابراز تمایل داشتند و بخش خصوصی ایران خواستار همکاری فنی با آلمانی ها است.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا نجفی منش خطاب به اعضای کمیسیون یادشده، افزود: ممکن است افرادی در داخل و خارج از کشور، نسبت به توسعه این همکاری ها مانع تراشی کنند، بنابراین ضرورت دارد فعالان اقتصادی از دستاوردهای خود مراقبت نمایند.

وی همایش دو روزه هفته گذشته 'ایران و اروپا' در وین را یادآور شد و اظهار داشت: این نخستین سفر رسمی فعالان بخش خصوصی پس از توافق وین به اروپا بود که 70 نفر از بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی در این همایش حاضر شدند.

مهدی پورقاضی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در این نشست گفت: ضرورت دارد با افزایش ورود هیات های تجاری به کشورمان، بانک اطلاعاتی از فعالان اقتصادی ایران ایجاد شود تا در زمان ورود این هیاتها، دست اندرکاران مربوطه با فعالیت های همگن برای ملاقات با اعضای این هیات ها به سرعت قابل شناسایی باشند.

قرار است در نشست آتی هیات نمایندگان اتاق تهران، اعضای کمیسیون در قالب پروژه ای پژوهشی، عوامل اثرگذار بر قیمت تمام شده کالاهای ایرانی را مورد بررسی قرار دهند.

زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر انرژی و اقتصاد آلمان در صدر هیات بلندپایه 60 نفره اقتصادی و تجاری شامگاه 28 تیرماه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

مدیران 10 شرکت بزرگ آلمانی به همراه مسئولان تعداد زیادی از شرکتهای کوچک در این سفر سه روزه حاضر بودند.

علاوه براین وین پایتخت اتریش روزهای یکم و دوم مردادماه جاری تحت عنوان کنفرانس سرمایه گذاری و تجارت ایران و اروپا میزبان شماری از مسئولان اقتصادی کشور و فعالان بخش خصوصی ایران به همراه سرمایه گذاران اروپایی بود.

قرار است هیاتهای اقتصادی از کشورهای ایتالیا و اسپانیا نیز به منظور ارزیابی زمینه های همکاری با ایران به کشورمان سفر کنند.

منتشر شده توسط اتاق بازرگانی ایران در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: