بیژن درویش:
اتحادیه باید آموزش چاپ را در همه نهادها بر عهده بگیرد


بیژن درویش، پیشکسوت و مدرس چاپ گفت: در انتخابات صنف چاپخانه‌دارن افراد شناخته شده این صنف به هیات مدیره وارد شده‌اند و باید این افراد آموزش چاپ را در تمامی حوزه‌های آکادمیک به دست گیرند.

به گزارش اخبار چاپ، بیژن درویش، مدرس چاپ درباره اعضای جدید هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران اظهار کرد: افراد انتخابی این صنف، شناخته شده، فعال، دلسوز و کارشناس هستند و برخی از آنها چون احمدرضا اعتماد مظاهری، بهمن پورمند و ... را به خوبی می‌شناسم که اکثریت منتخبان هستند. به هر حال آبروی اتحادیه، آبروی صنف است.

وی افزود: با این حال این افراد با دیدگاه‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و باید کمک کرد تا با استفاده از نظر مشاوران متخصص، فعالیت اتحادیه به ویژه در زمینه آموزش بهبود دهند.

این پیشکسوت چاپ اظهار کرد: اتحادیه صنف چاپخانه‌داران از تمامی صنایع کشور بالاتر است، چرا که دستگاه‌ها و سرمایه‌ای که در این صنعت وجود دارد، از دیگر صنایع گران‌تر و پرهزینه‌تر به‌شمار می‌آید. پس اتحادیه باید کاری کند تا این سرمایه‌ها حفظ شود و صنف از وجود آنها بهره ببرد.

درویش گفت: معتقدم سه صنف چاپخانه‌داران، لیتوگرافان و صحافان باید یکی شوند و هر  کدام نماینده‌ای داشته باشند، چرا که این صنعت قابل تفکیک از یکدیگر نیست و در دیگر کشورها نیز چنین بخش‌هایی از هم مجزا نیستند و باید با همدیگر باشند.

مدیرعامل و مسئول چاپ کتیبه با بیان پیشنهاداتی افزود: از سوی دیگر اتحادیه باید در امر آموزش دخالت کند. به طور مثال به دانشگاه الزهرا پیشنهاد دادم که برای تدوین کتاب‌های درسی رشته‌های مرتبط با چاپ از متخصصان هر بخش استفاده شود. حضور پررنگ اتحادیه در آموزش عالی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت بسیاری برخوردار است و این‌گونه بخش صنعت کمک بزرگی به بخش آکادمیک کشور می‌کند و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود.

درویش در پایان با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش چاپ اظهار کرد: اعضای اتحادیه باید از تمامی اصول چاپ و صنایع وابسته آگاه باشند و بر آنها نظارت کنند. به همین منظور رشته‌هایی در دانشگاه با عنوان‌های فناوری کارشناسی مهندسی چاپ و بسته‌بندی و فناوری مهندسی نشر و رسانه‌ها در دانشگاه علم و هنر، همچنین مدیریت ارشد صنایع چاپ و مدیریت ارشد صنایع نشر با  4 گرایش شامل مدیریت نشر، مدیریت تولید نشر، مدیریت ویراستاری و مدیریت بازاریابی تبلیغات و فروش در دست راه‌اندازی است.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: