طاهری آشتیانی:
ارتباط اتحادیه‌های چاپخانه‌داران و صادرکنندگان صنعت چاپ بیشتر شود


حمیدرضا طاهری آشتیانی، مدیرعامل پلاستیک ماشین الوان گفت: هیات مدیره جدید اتحادیه صنف چاپخانه‌داران می‌تواند ارتباط موثری با حوزه بسته‌بندی صنعت چاپ داشته باشد.

به گزارش اخبار چاپ، حمیدرضا طاهری آشتیانی با اشاره به برگزاری انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران گفت: انتخابات تنها مرجع مورد وثوق است که می‌تواند کمک شایانی به بهبود شرایط مسائل اتحادیه کند و اعضای جدید می‌توانند در این زمینه ارتباط موثری با فعالان حوزه بسته‌بندی صنعت چاپ داشته باشند.

وی افزود: خواسته صنف و انگیزه همکاران صنفی ما در اتحادیه صنف چاپخانه‌داران در چند شاخص قابل بررسی است و بخشی به دستاوردهای محقق شده این مجموعه ارتباط دارد و دسته‌ای دیگر برنامه‌هایی است که در دست اجرا هستند.

طاهری با بیان مواردی اظهار کرد: به طور مثال تعاملات و همکاری‌های درون صنفی یا در بخش بسته‌بندی که اتحاد رویه در قیمت فروش یا تامین مواد اولیه است. بخش دیگر تعاملات بیرون صنفی است و از فعالیت‌های مربوط به امور وزارتخانه‌ها و گمرکات به شمار می‌آید که حل نشده مانده‌اند. در این بخش تعدیل و بازنگری تعرفه‌های تولیدات و کالاهایی که در ایران تولید یا وارد می‌شود، قرار دارد.

مدیرعامل پلاستیک ماشین الوان در ادامه با بیان اینکه علیرغم مکاتبات و نامه‌هایی که با اتاق بازرگانی و اتاق توسعه صادرات انجام رسیده این مسائل همچنان به جایی نرسیده است. اتحادیه همان طور که صنف و صنعت باور دارد، باید تشکلی برای رسیدن به اهداف و حل مشکلات اعضایش باشد و صدای آنها را به گوش ارگان‌ های مسئول برساند.

متاسفانه بزرگترین خلط مطلب و ایراد در حوزه بسته‌بندی، ادغام چاپ و با یکدیگر است در حالی که  خانواده چاپ بیش از یک‌صد سال قدمت دارد اما بسته‌بندی هیچ نوع ارتباط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با آن ندارد و این مساله باعث شده تا این داستان دچار مباحث خاصی شود.

طاهری در پایان سخنانش گفت: به مخاطبان اتحادیه توصیه کنم که شنواتر و بیناتر باشند و امیدوارم که صنوف مختلف با توجه به اهمیت نیاز به تشکل اتحادیه در وزارت کشور و حضور سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهند که این امر باعث خواهد شد تا جامعه آماری این بخش بتوانند در تصمیم‌گیری‌های بالادستی حضور پررنگ‌تری داشته باشند و دستگاه‌های دولتی نیز بدون  کمک و تجربه‌ها صنوف برای آنها تصمیم‌گیری نکنند چرا که آسیب این امر برای صنعت بسیار بیشتر است.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: