رضا رضایی، پیشکسوت صنعت چاپ:
منتخبان صنف باید امتحان خود را پس داده باشند


رضا رضایی، پیشکسوت صنعت چاپ گفت: باید با انتخاب افرادی که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهند به پیشرفت این صنعت کمک کرد.

رضا رضایی، پیشکسوت صنعت چاپ با بیان اینکه برگزاری نشست خبری اقدام شایسته‌ای بود، اظهار کرد: امیدوارم اهالی صنعت چاپ با حضور در انتخابات و رای دادن به افراد مورد نظرشان که به صداقت و توانایی آنها اطمینان دارند بتوانند اتحادیه را به دست افرادی که صلاحیت دارند،‌ بدهند.

وی افزود: سروصداهای بی‌جهتی درباره برخی مسائل بلند شده و بیشتر از اینکه نشان‌دهنده واقعیت باشد، نمایشی است. به طور مثال ماشین پلیت‌ستر جزو ابزار چاپخانه است و در جایی که هر ماه میلیاردها ریال کالای چاپ شده وارد ایران می‌شود، چنین مسائلی تنها باعث بدتر شدن وضعیت این حوزه می‌شود. هزینه‌های چاپ و پس از آن شامل باربری و حمل به محلی دیگر تا بخشی از کارهای پس از چاپ روی آن انجام شود بار دیگر هزینه های بیشتری برای بازگرداندن آن محصول باعث خواهد شد تا امکان رقابت و فعالیت کاهش یابد.

این پیشکسوت صنعت چاپ با بیان اینکه نیاز به پیوستن به یکدیگر و کاهش هزینه‌ها برای افزایش رقابت بسیار اهمیت دارد،‌ گفت: امروز جهان دهکده است و باید امکانات، پشتوانه و نفوذ داشته باشیم تا بتوانیم منافع ملی را بهبود ببخشیم. به فرض تعطیل کردن چاپخانه‌ها آیا این کار درست است؟ در دوره‌ای که ترکیه در حال فعالیت در حوزه چاپ است تا به بازار ایران ورود کند و آمار و اطلاعات صنعت چاپ ایران را دارد چرا باید هر روز نیروها درگیر باشند و به بحث‌هایی بپردازند که جلوی پیشرفت و بهتر شدن وضعیت صنعت چاپ را می‌گیرد؟

رضایی ادامه داد: در اتحادیه باید به جای مطرح کردن منافع شخصی به دنبال منافع ملی باشیم وبه همین منظور از تمامی تلاشگران این عرصه که علاقه به بهتر شدن وضعیت صنعت چاپ هستند می‌خواهم تا در این انتخابات شرکت کنند و آن را جدی بگیرند چرا که با انتخاب افراد شایسته و توانمند تاثیر بسزایی بر کار خود خواهند دید.

وی که از بنیانگذاران این صنعت در کشور است، افزود: افرادی که به عنوان هیات مدیره اتحادیه صنف انتخاب می‌شوند نیابد به دنبال این باشند که رییس همکارانشان شوند بلکه آنها وکیل همکاران هستند و اگر با چنین دیدگاهی به اتحادیه بیایند فاجعه خواهد بود و خطر بزرگی برای این صنف است.

این فعال عرصه چاپ اظهار کرد: بیش از آنکه کاندیداها را مقصر بدانم، این ما اعضا هستیم که مقصریم، چرا که وقت نمی گذاریم و مطالعه نمی کنیم. از سوی دیگر به صرف دوستی، رای دادن به یک فرد یا افرادی درست نیست. فردی که انتخاب می‌شود باید بداند که بر اساس اصل 44 قانون اساسی به اتحادیه‌ها و سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد)، قدرت و اختیارات داده می‌شود، بنابراین باید مسئولیت‌ها را بشناسند و بدانند و برای فعالیت‌ها، اعضا را ترغیب کنند. نباید بگویند صنعت چاپ متولی ندارد، چرا که اتحادیه می‌تواند متولی باشد و فعالیت‌های این صنف را سامان دهد.

رضایی با اشاره به اهمیت استفاده از جوانان در اتحادیه، بیان کرد: هیات مدیره جدید باید در کنار خود، یک هیات مدیره امید صنعت چاپ تاسیس کند که تحصیلات عالیه داشته باشند. در اتحادیه باید نسل دوم و سوم صنعت چاپ با دانش روز و توانایی فعالیت کنند و یک اتحادیه امید داشته باشیم تا آموزش‌ها و تجربه‌های لازم را بگیرد و در دوره‌های بعد، اتحادیه به دست این توانمندان قرار گیرد و صنعت چاپ هم ناظر و عامل باشد چرا که غیر از این راه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی افزود: افراد صنعت چاپ کاندیداها را می‌شناسند، از توانایی‌های آنها با خبرند و از اینکه چه کسانی با چه نیتی کار می‌کنند، آگاهی دارند. با این حال امیدوارم در این شرایط بد اقتصادی انتخابات را جدی بگیرند و به افراد صالحی رای بدهند که امتحانشان را پس داده‌اند، سریع ‌العمل و خوش نام هستند. امیدوارم افراد شریف و علاقه‌مند، با حسن نیتی که هدفشان اهداف ملی است،‌ انتخاب شوند و خانواده صنعت چاپ نیز پشتیبان آنها باشند تا به کمک اعضای صنف چاپ و هیات مدیره وضعیت بهتر شود.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ نوزدهم خردادکلیدها : رضا رضایی چاپ انتخابات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: