به دنبال پیگیری‌های اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران؛
پاسخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تداخل صنفی چاپخانه‌داران و لیتوگرافان


چاپخانه‌داران می‌توانند در کنار دستگاه‌های چاپ در چاپخانه، دستگاه‌های پیش از چاپ داشته باشند.

به گزارش اخبار چاپ، در پی مذاکرات و پیگیری‌های هیات مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ اداره کل چاپ و نشر به این اتحادیه ابلاغ شد.

بر این اساس از این پس چاپخانه‌داران می‌توانند در کنار دستگاه‌های چاپ در چاپخانه، دستگاه‌های پیش از چاپ مانند پلیت‌ستر داشته باشند.

در متن این نامه آمده است: «با عنایت به این که به استناد بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه به عنوان نهاد رسمی رسیدگی به امور چاپخانه‌ها و لیتوگرافی‌ها و صنایع وابسته می‌باشد و بر اساس تبصره ذیل ماده 2 (فصل اول) قانون نظام صنفی فعالیت کلیه چاپخانه‌ها، لیتوگرافی‌ها و واحدهای وابسته نیز با توجه به حاکمیت مقررات خاص وزارت متبوع در تابعیت قانون و آیین‌نامه مربوطه قرار دارد.

بنابراین برخلاف فرضیات صورت گرفته مبنی بر این‌که استقرار دستگاه لیتوگرافی در چاپخانه تداخل صنفی تلقی می‌گردد، به استناد ماده 2 آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه و واحدهای وابسته مصوب سال 71 هیات وزیران وجود دستگاه‌های پیش از چاپ از جمله پلیت‌ستر در کنار دستگاه‌های چاپ در چاپخانه بلامانع است.»



منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: