استاد علینقی:
آموزش، امور مالیاتی و تامین اجتماعی حوزه چاپ اهمیت بسیار دارند


ایرج استاد علینقی، از کاندیداهای انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران گفت: برنامه‌های آموزشی و مسائل مالیاتی و تامین اجتماعی از اولویت‌هایم است.

 

ایرج استاد علینقی، کاندیدای گروه اتحاد 94 در انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با اشاره به استراتژی، راهبردها و برنامه‌های این گروه، اظهار کرد:دفاع از کیان چاپخانه‌داران در برابر دست‌اندازی‌های احتمالی، مقابله با جنجال و بازدارندگی، تدوین و ارائه راهکارهای مناسب برای تعامل هرچه بهتر با مسئولان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکانات آموزشی در این زمینه‌ها برای اعضای واحدهای چاپی از مهمترین برنامه‌ها به‌شمار می‌آید.

وی افزود: بهره‌مندی از نیروهای کارشناس و متخصص درون صنف، ایجاد آرامش، همدلی و هم‌افزایی در تشکیلات صنفی، سعی در جهت کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از قیمت‌شکنی با استفاده از ظرفیت حداکثری قوانین موجود، جلوگیری از فعالیت چاپخانه‌های بدون پروانه کسب، تلاش به منظور بازیابی جایگاه نهاد صنف، ایجاد فرصت‌های جدید رفاهی، حقوقی، صنفی و ... به منظور بهره‌مندی اعضا، ارائه آموزش‌های تخصصی و اهتمام به امور پژوهشی نیز از دیگر راهبردهاست.

استاد علینقی با بیان اینکه از سال 1382 تاکنون در دو بخش امور مالیاتی و تامین اجتماعی از تخصص خود استفاده کردم، گفت: بیش از هزاران پرونده رسیدگی شده که مستندات آنها موجود است. نتیجه این‌که اعضا توانستند ضمن بخشودگی در مبالغ تامین اجتماعی، همچنین در میزان مالیات عملکرد و جرائم آن، حدود 6 میلیارد تومان از مزایای عدم پرداخت مالیات استفاده کنند.

نخستین مبتکر تهران در صنعت چاپ بیان کرد: با توجه به راهبردها و استراتژی گروه اتحاد 94 و نگاه به آینده مالیاتی که در نظر دارم و در جلسات آن مکررا شرکت می‌کنم، هدف این است که معضل مالیات با همیاری و همدلی همه چاپخانه‌داران که آموزش می‌بینند به‌گونه‌ای به انجام رسد که متحمل هزینه‌های گزاف نشوند و خود بتوانند این مساله را طبق موازین قانونی مرتفع کنند تا نگران دغدغه آن نباشند.

وی با تبیین راه حل پیشنهادی اظهار کرد: با توجه به نقش آموزش و به ویژه دفترنویسی، باید اقدام به برگزاری دوره‌ها به صورت دسته جمعی در یک مکان معین همیشگی و آن هم اتحادیه از سوی گروهی که تخصص و تجربه دفترنویسی داشته باشند، کرد و چاپخانه‌ها یکی از اعضای خود را هفته‌ای یک‌بار با همراه داشتن اسناد و مدارک هفتگی به کلاس مربوطه اعزام کنند تا دفتر مورد نظر برای آن اسناد توسط خود نیروهای چاپخانه‌ها با کمترین هزینه تهیه و تنظیم شود.

استاد علینقی با اشاره به فضای تخریبی که به وجود آمده، گفت: هر گونه واکنش و تخریب یکدیگر در چارچوب غیراخلاقی با توجه به نگاه به آینده و آنچه گذشته، باید فراموش شود و همان‌طور که اعلام کردم برای همگی، همدلی، یکرنگی، دوستی پایدار و درستی آرزو دارد و امید است که خداوند همگی ما را وارسته، با اخلاق و همکار قرار دهد.

ایرج استاد علینقی، دارای 30 سال سابقه در صنعت چاپ، نخستین تولیدکننده مواد مورد نیاز چاپ در ایران از سال 1364 با مجوز وزارت صنایع و معادن بوده که به تولید 17 نوع محصول مورد استفاده در چاپخانه‌ها اقدام کرده است. تاسیس چاپخانه از سال 1370 تاکنون، پیگیری امور مالیاتی بخش بزرگی از چاپخانه‌داران تهران از سال 1380، تعامل گسترده با مسئولان سازمان امور مالیاتی به منظور کاهش و عادلانه کردن هزینه مالیاتی چاپخانه‌داران، دریافت تندیس بلورین از پنجمین جشنواره صنعت چاپ به عنوان نخستین مبتکر تهران در صنعت چاپ، دریافت لوح تقدیر برای نوآوری در صنعت چاپ در هفتمین جشنواره صنعت چاپ و دریافت لوح تقدیر به عنوان نوآور و پیشکسوت صنعت چاپ در کارنامه استاد علینقی قراردارد.

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران 20 خرداد ماه 1394 در محل ساختمان اتحادیه چاپخانه‌داران واقع در میدان فردوسی، خیابان استادنجات‌اللهی (ویلا)، خیابان شهید اسماعیل محمدی، پلاک 46، طبقه همكف (پاركینگ) از ساعت 9:30 تا 15:30 برگزار خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ شانزدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: