قره‌شیخلو در تشریح برنامه‌های سازمان دارالقرآن:
پدیده نادرست چاپ قرآن در خارج از کشور و توزیع آن در داخل باید متوقف شود


قره‌شیخلو از گسترش پدیده چاپ قرآن در خارج از کشور و توزیع آن در داخل کشور انتقاد کرد و گفت: با اینکه تاکید کرده‌ایم ظرفیت چاپ و چاپخانه‌های قرآن در کشور بالا و دارای استانداردهای خوبی است اما باز می‌بینیم این روند ادامه دارد.

به گزارش  اخبار چاپ و به نقل از تسنیم، مهدی قره‌شیخلو صبح امروز دوشنبه در نشست خبری برنامه‌های سازمان دارالقرآن در سال 93 و اصول و سیاست‌های حاکم بر برنامه‌های این سازمان در سال جاری را تشریح کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به فرهنگ و اقتصاد تلاش کردیم برنامه‌ها توسعه کمی و کیفی قابل توجهی داشته باشد. لذا در راستای رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی برنامه 5 ساله‌ای تدوین کرده‌ایم که در چند محور مورد تصویب قرار گرفت.
مهمترین محور برنامه‌های دارالقرآن در برنامه ‌5 ساله
وی با اشاره به محورهای برنامه‌های 5 ساله سازمان دارالقرآن در حوزه‌های مختلف گفت: آموزش عمومی 35 میلیون نفر از اقشار مختلف مردم در 5 سال آینده، تربیت 500 هزار نفر از حافظان قرآن در حد 3 جزء برای ایجاد فرهنگسازی و آموزش حفظ عمومی، برگزاری 10 هزار مراسم قرآن در سطح کشور با ایجاد فضای قرآنی، بازآموزی 30 هزار معلم قرآن که در طول 30 سال گذشته از این سازمان گواهینامه تدریس گرفته‌اند، ارتقاء سطح کمی موسسات و خانه‌های قرآنی از 6 هزار تشکل فعلی به 12 هزار تشکل قرآنی در طول 5 سال گذشته از جمله این برنامه‌هاست.
به گزارش اخبار چاپ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در تمامی این برنامه‌ها تلاش شده از تصدی‌گری پرهیز شود و عملیات اجرایی برنامه‌ها به بخش‌های مردمی واگذار شود که به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کنیم زیرا ظرفیت‌های مردمی توان و انگیزه بیشتری دارند و می‌توانند در کیفیت اجرا موثر باشند. لذا تقویت سهم مردمی در فعالیت‌های قرآنی یکی از سیاست‌های مهم ماست تا ترکیبی از حضور حاکمیت ومردم باشد.
قره‌شیخلو صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های و ارگان‌های دیگر کشور را از جمله سیاست‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: برنامه‌هایی که امسال تدارک دیده شده حجم بسیار سنگینی دارد و در حدود 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها یک پنجم آن از محل منابع سازمان تبلیغات اسلامی تامین می‌شود و مابقی با استفاده از ظرفیت مردمی در سایر نهادها تامین و اجرایی خواهد شد.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و هفتم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: