معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی همدان خبر داد
برگزاری دوره آموزشی بسته‌بندی تخصصی سفال در لالجین


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: امروز سمینار تخصصی بسته‌بندی برای خوشه سفال و سرامیک لالجین برگزار خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس بهرام هاشمی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی این استان اظهار داشت: خوشه سفال و سرامیک لالجین در سال 92 موفق به اخذ پروانه شد و اکنون حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای بازدیدی اجرا خواهد شد.

وی افزود: یکی از معضلات اصلی استان در حال حاضر برای صادرات، بسته‌بندی محصولات تولیدی به ویژه سفال است. امروز سمینار تخصصی بسته‌بندی خوشه سفال و سرامیک با هدف آموزش نکات کلی در طراحی بسته‌بندی و معرفی ماشین‌آلات متناسب با سفال و سرامیک لالجین برگزار می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تصریح کرد: این دوره آموزشی توسط مرکز آموزش بازرگانی استان همدان به صورت رایگان برای دست‌اندرکاران صنعت سفال برگزار می‌شود.

هاشمی تأکید کرد: در این دوره آموزشی تعاریف و دورنمای بسته‌بندی، جایگاه بسته‌بندی در ایران، کارکردهای بسته‌بندی، رویکردهای نوین شده در این حوزه، آشنایی با دستگاه بسته‌بندی، نقش برند در بسته‌بندی، نقش فرآیند بسته‌بندی در کاهش قیمت تمام شده، محاسبه سهم واقعی بسته‌بندی در قیمت کالا و تأثیر برند در بسته‌بندی و صادرات برای شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

وی افزود: این سمینار آموزشی توسط یک استاد برجسته صنعت بسته‌بندی در کشور که مطالعات و فعالیت‌های بسیاری در این حوزه داشته، ارائه می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه برای معرفی سفال لالجین در چند استان کشور در دستور کار قرار دارد. در حوزه صادرات پنج شرکت مدیریت صادرات در همدان در حال ثبت است و ثبت یک شرکت مدیریت صادرات در حوزه سفال دنبال می‌شود.

هاشمی افزود: این شرکت باید به بررسی بازارهای هدف، استانداردهای مورد نیاز برای صادرات کالا به بازارهای جهانی، قوانین گمرکی و بررسی شرایط شرکت در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر برای صادرات سفال بپردازد.

وی گفت: خوشه بسته‌بندی استان قزوین برای ساماندهی بسته‌بندی سفال و سرامیک لالجین وارد کار شدند تا این حوزه را فعال کنند. برنامه‌‌های متنوع حمایتی برای خوشه سفال و سرامیک در نظر گرفته شده تا صادرات در این بخش رونق گیرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۶ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و ششم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: