شهروندان از خرید مرغ فاقد بسته‌بندی بهداشتی جداً خودداری کنند


مدیرکل دامپزشکی استان البرز از برخورد قانونی با مراکزی که گوشت مرغ را بدون بسته‌بندی بهداشتی به مردم عرضه می‌کنندف خبرداد .



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایسنا سیداصغر برایی‌نژاد  اظهار کرد: همه واحدهای عرضه گوشت مرغ موظف هستند مرغ را در بسته بندی‌های بهداشتی و با تاریخ روز به مردم عرضه کنند .

وی افزود: گوشت مرغ یکی از پرمصرف‌ترین اقلام در سبد غذایی خانوارهای ایرانی است، بنابراین سلامت و بهداشت آن باید به طور کامل رعایت شود‌.

برایی‌نژاد خاطرنشان کرد: مردم درصورت مشاهده عرضه بدون بسته‌بندی مرغ می‌بایست موضوع را به بخش نظارت اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان با متخلفین برخورد شود.

وی از اخطار شفاهی و کتبی ،جریمه نقدی وحتی تعطیلی مقطعی واحد عرضه متخلف به عنوان اقدامات ناظرین در مواجه با واحدهایی که مرغ را بدون بسته‌بندی به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند، نام برد.

برایی‌نژاد تصریح کرد: مصرف گوشت آلوده بدون شک تهدیدی جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود و اگر گوشت آلوده به صورت عمده در مراکز فروش توزیع و پس از آن به مصرف مردم برسد، گاه تبعات جبران ناپذیری به بار می‌آورند و باعث بیماری بسیاری از شهروندان می‌شوند‌.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز به معدوم سازی دو تن و 640 کیلوگرم مرغ منجمد تاریخ گذشته در استان البرز اشاره کرد و افزود: این مرغ‌ها که در سال91 و 92 تولید شده بود برای عرضه در سبد کالای مرحله اول آماده و در اختیار مراکز عرضه ‌قرار گرفته بود‌.

این مسئول در پایان گفت: ناظران با شناسایی این گوشت‌ها اقدام به ضبط آنها کرده و پس از دریافت حکم مراجع قضایی اقدام به معدوم‌سازی این گوشت‌های انقضاء‌یافته، کردند‌.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ هجدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: