نمایشگاه گروهی چاپ دستى و طراحى پارچه و لباس درنگارخانه شَلمان


مجموعه آثار ارایه شده در نمایشگاه گروهی طراحى پارچه و لباس و چاپ دستى کاری از الهام نادری، حسنی الیاسی، ارمغان منشی و راحله حیدری است که برای اولین بار در یکی از گالری‌های تهران بر پا می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایرنا نمایشگاه گروهی طراحى پارچه و لباس وچاپ دستى باالهام از نقوش هزاره سوم پیش از میلاد در نگارخانه شَلمان برگزار می‌شود.
نزدیک به پنج هزار سال پیش از میلاد مردم غارنشین فلات ایران در پی دگرگونی‌هایی که به لحاظ آب و هوا و شکلگیری مزارع و چمنزار‌ها، به دشت‌ها روی آوردند. تمدن آن‌هانسبت به دوران‌های پیشین پیشرفت بیشتری نمود. کهن‌ترین مردم دشت نشین، مردم محلسیَلْک (
Sialk
) بودند که در منطقه فین کاشان واقع شده‌ و پیشینه‌ای نزدیک به هفتهزار سال دارد. هنر سیلک را آریایی‌ها با خودحمل نمودند که جنبه تزیینی و نمادینیدارد که شامل نقش‌هایی از اسب، بز، گوزن، قوچ، خرگوش و مار و غیره دارد.

طراحی نقوش سفالینه‌های سیلک روی پارچه به عنوان نخستین گام می‌تواند درعین سادگی،پژواک جدیدی در ارائه فرهنگ غنی ایرانی باشد. بکر بودن ایده استفاده از نقوشنمادین سیلک در حوزه طراحی پارچه و تلفیق مناسب آن با مولفه‌های هنری مدرنیته راهیبرای معرفی این پارچه‌ها در پوشش زنان ایرانی در این نمایشگاه است. مجموعه فوقکاری از الهام نادری، حسنی الیاسی، ارمغان منشی و راحله حیدری است که برای اولینبار در یکی از گالری‌های تهران بر پا می‌شود.

دوستداران این هنر می‌توانند در افتتاحیه نمایشگاه روز جمعه
۲ خرداد ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ تا 20 که در نگارخانه شلمان برپامی‌شود شرکت نمایند لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۷ خرداد از ساعت ۱۶-۲۰ ادامه می‌یابد.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ سي و يکم ارديبهشتکلیدها : نمایشگاه گروهی چاپ دستى نگارخانه شلمان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: