از اوت 2004 تا ژوئیه 2009 صورت گرفت
کاهش چشم گیر استفاده از بسته بندی پلاستیکی در نیوزیلند


اخبار چاپ:آمار جدید انجمن بسته‌بندی نیوزیلند از بیست و دو درصد كاهش در استفاده از بسته‌های پلاستیكی در میان خریداران در پنج سال گذشته (از ماه اوت 2004 تا ژوئیه 2009) خبر می‌دهد.این آمار بر اساس تعداد كیسه‌های پلاستیكی استفاده شده در سه فروشگاه زنجیره‌ای معروف نیوزیلند كه به وزارت محیط زیست این كشور اعلام شده بود، به دست آمده است.

به گزارش اخبار چاپ، پل كرتیس، مدیر اجرایی انجمن بسته‌بندی نیوزیلند، در این باره گفت: ‌"ما به هدفمان كه كاهش بیست درصدی بوده، رسیده‌ایم و 175 میلیون كیسه را از چرخه خارج كرده‌ایم كه بیش از نصف آن در دو سال گذشته صورت گرفته است. این دستاورد بزرگی است و به صورت داوطلبانه توسط این سه فروشگاه و برنامه‌ریزی‌هایشان با كارمندان و مشتریانشان به دست آمده است".
به گفته وی، به‌كارگیری و مصرف كیسه‌های پلاستیكی برای بسیاری از مشتریان جذاب است ولی تبلیغات و منافع رسانه‌ای و سیاسی مسلما در بالا بردن سطح هشیاری مردم كمك‌ بسیاری كرده است.
كرتیس می‌گوید ابتكارهای داوطلبانه دیگر در این زمینه شامل تمركز بهتری بر آموزش كاركنان، برنامه‌های آموزشی مشترك (كه در آن از خریداران درخواست می‌شد هر بار كه خرید می‌كنند یك كیسه كمتر بردارند) و ترویج كیسه‌های استاندارد محیط زیستی از جمله این برنامه‌ها بوده است: "پیام ما ساده بوده است؛ اگر كیسه پلاستیكی احتیاج ندارید آن را نگیرید و یادتان باشد كیسه‌ای كه قابل استفاده مجدد است در خرید بعدی به همراه داشته باشید. اگر كیسه پلاستیكی برمی‌دارید، آن را مجددا استفاده كنید. ما عقیده داریم این جنبش می‌تواند به هدف خود برسد."

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۲۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و يکم شهريورکلیدها : نیوزیلند


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: