انتخابات اتحادیه صادرکنندگان در آیینه رسانه‌ها / 1
هزاران علامت سوال مقابل انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ


خبرگزاری فارس نخستین واکنش را نسبت به برگزاری انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران نشان داد. این خبرگزاری در گزارشی خبری به تبیین و تشریح چگونگی برگزاری انتخابات این اتحادیه پرداخته و در این رهگذر با برخی از اعضای شاخص هیات مدیره و مسئول روابط عمومی اتحادیه به گفتگو نشست.

 اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری فارس: روز گذشته وصول پیامکی حکایت از برگزاری انتخابات اعضای هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در روز دوشنبه 16 دی سال جاری رأس ساعت 15 در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران داشت.
این پیامک زمانی انتشار پیدا کرد که برگزاری انتخابات در اتحادیه‌ها دارای قوانین و مقرراتی نظیر اطلاع‌رسانی دقیق حداقل دو هفته پیش از زمان برگزاری در روزنامه‌های کثیرالانتشار و اطلاع رسانی دقیق به تمامی اعضا به منظور برگزاری هرچه پربارتر انتخابات است که متأسفانه در برخی از بخش‌های آن کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.
از دیگر موازین برگزاری انتخابات هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران مطابق با اساسنامه می‌توان به اعلام زمان برگزاری انتخابات حداقل، اعلام کتبی به کلیه اعضای اتحادیه جهت اعلام کاندیداتوری در انتخابات و همچنین اعلام ضوابط حضور در انتخابات، هماهنگی با اتاق بازرگانی و دریافت سالن مورد نیاز و اطلاع و اعلام به موقع به بازرس برای تأیید صحت یا عدم صحت انتخابات، اشاره کرد که متأسفانه انتخابات فردای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به همین منظور برای پیگیری چگونگی برپایی انتخابات هیأت مدیره در اتحادیه چاپخانه‌داران صنعت چاپ ایران با روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران گفت‌وگو کردیم، وی بیان می‌کند: نخستین فرآیندی که برای حضور در انتخابات این اتحادیه وجود دارد، این است که فرد کاندید شده باید عضو اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور باشد و یا قبل از اینکه عضو این اتحادیه باشد باید در یکی از اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ کشور فعالیت داشته باشد.
وی اضافه می‌کند: اگر فرد کاندید شده، بخواهد کاندیدای هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان ایران شود، باید حتماً یا عضو اتاق بازرگانی باشد و یا دارای کارت بازرگانی به نام خود داشته باشد.
* روابط عمومی: بخشی از اطلاع‌رسانی بر عهده این اتحادیه و بخشی هم به عهده گیرنده اطلاعات است!!
روابط عمومی اتحادیه درباره عدم اطلاع‌رسانی صحیح برای این دوره از انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران،‌ می‌گوید: این اتحادیه به صورت ماهانه جلساتی را برای اعضای چاپخانه‌های هلیو و فلکسو برگزار می‌کند که در این جلسات به مبحث انتخابات این دوره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران پرداخته شده است.
وی می‌افزاید: درباره انتخابات فردای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور نظیر روزنامه اطلاعات در تاریخ 15 تیر و 30 آذر امسال ارائه داده شده است که یکسری از افراد به ثبت‌نام آن پرداخته‌اند که علاوه بر اسامی اعضای هیأت مدیره قبلی اعم از «علی مغانی»، «مرداد نبات‌چیان»، «بابک عابدینی»، «عباس ابوالفتحیان»، «حسین قنبرزاده»، «داریوش دهقان‌پور»، «احمد محرر» و «عباس توکلی» اسامی افرادی نظیر «سعید بهنام‌جو» از سلطان چاپ، «مجید خادمی» یکی از صادرکنندگان نمونه، «سیدمحمدجواد مبینی» از مبین پاکت به چشم می‌خورد که در نهایت باید گفت حدود 12 کاندید برای انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران وجود دارد.
مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران معتقد است، اطلاع‌رسانی این انتخابات کاملاً انجام شده است یعنی بخشی از اطلاع‌رسانی بر عهده اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و بخشی هم به عهده گیرنده اطلاعات است!!.
وی اضافه می‌کند: اکنون حدود 2 ماه است که بر روی سایت اتحادیه صادرکنندگان ایران مشغول به کار هستیم تا بتوانیم صادرکنندگان صنعت چاپ را به دو زبان فارسی و انگلیسی به مخاطبان خود معرفی کنیم به همین منظور خبر انتخابات فردا در این سایت مشاهده نمی‌شود، اما در گذشته خبر انتخابات بر روی سایت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران به نشانی http://ipieu.com/ اعلام ‌شده است.
* قنبرزاده: کار اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران اشتباه است
حسین قنبرزاده، بازرس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در این راستا، می‌گوید: کار اتحادیه صادرکنندگان چاپ اشتباه است، بنده به دلیل بیماری یک ماهی در بیمارستان بستری بودم و مشغول سایر گرفتاری‌ها از این رو در جریان این انتخابات هم نبودم.
وی اضافه می‌کند: یکبار قرار بود که انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران برگزار شود که به دلیل تقارن آن با انتخابات ریاست جمهوری، این انتخابات به تعویق افتاد اما روز گذشته پیامک انتخابات اتحادیه صادرکنندگان را در روز دوشنبه 16 دی سال جاری رأس ساعت 15 را دریافت کردم که برای بنده هم جای تعجب داشت.
* بی‌اطلاعی رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران از اسامی کاندیدهای این دوره از انتخابات
در این راستا با مهرداد نبات‌چیان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان ایران گفت‌وگویی انجام شد تا در چند و چون اسامی قرار گیریم، وی گفت: بابک عابدینی نایب رئیس این اتحادیه باید پاسخگوی انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در روز دوشنبه باشد.
وی ادامه می‌دهد: آقای عابدینی از روز اول، پیگیر موضوع انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران بوده است، به همین دلیل بنده دارای نایب رئیس هستم و او باید جوابگوی شما باشد.
نبات‌چیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما از اسامی کاندیداهای این دوره انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران مطلع هستید، می‌گوید: خیر، بنده از اسامی کاندیدها مطلع نیستم، اما باید گفت که کارهای اطلاع‌رسانی این دوره از انتخابات دو هفته گذشته انجام شده است، یعنی از روزی که از اتاق بازرگانی فضایی برای این کار اخذ شده، اطلاع‌رسانی نیز صورت گرفته است.

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۸ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: