علی نیکوسخن:
مسئولان صنعت چاپ را محدود به روزنامه و کتاب می‌دانند


رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، در تشریح وضعیت بیستمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران، حضور شرکت‌ها و کمپانی‌های بین‌المللی فعال در عرصه صنعت چاپ را یکی از ضرورت‌های اصلی این نمایشگاه دانسته و گفت: باتوجه به این‌که نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در روز‌های پایانی سال میلادی برگزار می‌شود، برخی شرکت‌های خارجی تمایلی برای حضور ندارند، به همین دلیل زمان نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران باید تغییر کند.


علی نیکوسخن در گفت‌وگو با اخبار چاپ تصریح کرد: این دوره نمایشگاه نسبت به دوره‌های گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است، مشاهده می‌شود که میزان شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان افزایش یافته است، همچنین ماشین‌ها و تکنولوژی‌هایی که در این نمایشگاه آمده از جدیدترین تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت چاپ دنیا محسوب می‌شوند، برای مثال شرکت نورتک دستگاه جعبه چسبان را در نمایشگاه نصب کرد و به نمایش گذاشت تا بازدیدکنندگان را با بخشی از فعالیت‌های صنعت چاپ آشنا کند، چنین امکانی در سال‌های گذشته وجود نداشت و هدفمان این است که برای نمایشگاه بیست و یکم بتوانیم ماشین چاپ را به نمایش بگذاریم تا مردم با فرایند چاپ آشنا شوند.
وی در ادامه ضمن اعلام نظر غرفه‌گذاران و حاضران در نمایشگاه بیان کرد: خوشبختانه طی بازدیدهایی که از سالن‌های مختلف داشتم همه از نمایشگاه بیستم ابراز رضایت کردند و هیچ گزارشی مبنی بر نارضایتی به ما گزارش نشده است، اما این آمادگی را داریم که نقاط ضعف نمایشگاه را از زبان شرکت‌کنندگان بشنویم تا سال‌ آینده نمایشگاه کامل‌تری را برگزار کنیم.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به تدبیر دولت‌مردان در دولت یازدهم تصریح کرد: نقش دولت تدبیر و امید در بهتر برگزار شدن بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران بی‌تاثیر نبوده، چراکه سیاست‌های روابط خارجی دولت تغییر کرده و این امر سبب حضور شرکت‌های خارجی در بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران شده است. این اتفاقات در شرایطی رخ داده که نمایشگاه در روزهای پایانی سال میلادی برگزار می‌شود.
نیکوسخن ادامه داد: به مسوولان نمایشگاه بین‌المللی تهران پیشنهاد دادیم که اگر نمایشگاه چاپ آینده در مهرماه یا آبان‌ماه برگزار شود، شرکت‌کنندگان خارجی بیشتری را به خود جلب می‌کند چرا که حضور در ماه آخر سال‌ میلادی برای کشورهای خارجی مشکل است. امیدواریم این مشکل حل شود چراکه حضور شرکت‌های خارجی اعتبار نمایشگاه را دوچندان می‌کند.
وی درخصوص حضور مسوولان دولتی در نمایشگاه چاپ گفت: طی سال‌های گذشته مسوولان فراوانی به نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران آمدند اما شاهد اجرای اقدامات مهمی برای صنعت چاپ نبوده‌ایم. متاسفانه هنوز ما موفق نشدیم که صنعت چاپ را به مسوولان بشناسانیم. مسوولان چاپ را تنها در کتاب، روزنامه و مجلات می‌بینند، در حالی که کتاب‌ و رسانه‌ها بخش کمی از فعالیت صنعت چاپ را شامل می‌شوند.
رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد:‌ امیدواریم که باتوجه به قول و قرارهای نمایندگان مجلس، بتوانیم تسهیلاتی را برای صنعت چاپ بگیریم تا شاهد تغییراتی هرچند کم باشیم، هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شناساندن توانمندی‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی به مردم و مسوولان است که خوشبختانه در تحقق این امر موفق بوده‌ایم.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۳ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: