محمودرضا برازش:
اولویت اصلی من ارتقاء آموزش در صنعت چاپ است


محمودرضا برازش، مدیرکل جدید دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در مراسم معارفه خود گفت: ما در حوزه تخصصی چاپ ضعف داریم. حتی در این حوزه منابع آموزشی و علمی هم اندک است، همچنین حلقه‌های زنجیره‌ای چاپ و نشر در برخی موارد همخوانی ندارد که امیدواریم به جایگاه اصلی آن برسیم.

به گزارش اخبار چاپ، محمودرضا برازش مدیرکل جدید دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر روز یکشنبه 10 آذر پس از معرفی در این جایگاه، پاسخگوی خبرنگاران بوده و گفت: چاپ صنعتی است که به بخش فرهنگ و صنعت خدمت می‌کند و به همین منظور هیچ صنعتی نیست که به چاپ وابسته نباشد. ما تلاش می‌کنیم صنعت چاپ را ارتقاء دهیم تا جایگاه خود را در رشد، توسعه و بالندگی انجام دهد، همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف ما در دفتر امور چاپ، رشد و تولید علمی صنعت چاپ، آموزش، تحقیق و توسعه این صنعت است.
وی افزود: آموزش و ارتقاء صنعت چاپ و نشر کشور لازم و ملزوم یکدیگرند و ما تلاش می‌کنیم در این راستا گام برداریم. اتحاد صنوف چاپ و همکاری آنها با یکدیگر سبب خواهد شد تا بسیاری از کارها را به آنها واگذار کنیم. با همگرایی می‌توان کارهای بسیاری را به بخش خصوصی واگذار کرد چرا که بنده علاوه بر اینکه یک مسئولیت دولتی دارم، در بخش خصوصی هم مشغول به کار هستم و درد بخش خصوصی را خوب می‌دانم.
مدیرکل جدید دفتر امور چاپ در پاسخ به اینکه برای برون رفت صنعت چاپ از بلاتکلیفی و مشخص نبودن متولی برای آن (وزارت صنعت یا وزارت ارشاد) چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: صنعت چاپ یک صنعت بینابینی است، یعنی به لحاظ تکنیکی یک صنعت است و به لحاظ خروجی، فرهنگی است که باید به این جایگاه پرداخت و آن را برای رسیدن به جایگاه واقعی خود ارتقاء داد. نکته‌ای که مسلم است، این است که ما در حوزه تخصصی چاپ ضعف داریم. حتی در این حوزه منابع آموزشی و علمی هم اندک است، همچنین حلقه‌های زنجیره‌ای چاپ و نشر در برخی موارد همخوانی ندارد که امیدواریم به جایگاه اصلی آن برسیم.
برازش اضافه کرد: دنیا به شدت به سمت صنایع بسته‌بندی پیش می‌رود و اگر به این صنعت توجه نشود در بسیاری از صنایع کشور دچار مشکل خواهیم شد. به همین منظور ما باید به حمایت از صنعت چاپ بپردازیم و لذا تلاش می‌کنیم در حوزه بسته‌بندی محور باشیم و در این صنعت درآمدزایی کنیم؛ کما اینکه هم اکنون مقداری صادرات نیز به کشورهای افغانستان و عراق وجود دارد که امیدواریم این مهم نیز افزایش یابد.
وی درباره برنامه‌اش برای خارج کردن اتحادیه‌های صنعت چاپ از حواشی و نیز تقویت بخش صادرات صنعت چاپ گفت: تقاضا، فشار و تاکید بنده در جلسات اهالی چاپ، این بوده است که از حواشی فاصله گرفته و به این مسائل تکنیکی و فنی پرداخته شود. بنده خودم از بدنه صنعت چاپ هستم و باید دست به دست هم داده و موجبات رشد و تکامل این صنعت را فراهم کنیم. در این راستا، بحث فناوری و تولیدات داخلی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود. بحث آموزش و علمی کردن چاپ هم از دیگر مباحث مورد تاکید بنده است.
مدیرکل جدید دفتر امور چاپ ادامه داد: اکنون فضای باز سیاسی در کشور موجود است که امیدواریم ارتباطات ما با کشورهای همسایه سهل‌تر شود و آن موقع است که می‌توان در حوزه صادرات کار کرد؛ چرا که اگر صادرات داشته باشیم، بسته‌بندی و چاپ نیز در آن دخیل است. به همین منظور صنعت چاپ باید همپای بقیه صنایع رشد کند تا از این فاصله عقب نماند.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۱ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ يازدهم آذرکلیدها : محمودرضا برازش دفتر امور چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: