گروه ترنج با حمایت دفتر امور چاپ برگزار می‌کنند:
سمینار چاپ و گرافیک


سمینار چاپ و گرافیک با همکاری و حمایت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز شماره 5 فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، دانشگاه الزهرا، انجمن هنرهای تجسمی دانشگاه الزهرا و شرکت چاپ افست برگزار می‌گردد.

به گزارش اخبار چاپ، گروه بازرگانی ترنج با همکاری و حمایت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی یک روزه «چاپ و گرافیک» نموده است.

جلال ذکایی مدیرعامل گروه بازرگانی ترنج در این باره گفت: یکی از دلایل مشکلات طراحان گرافیک، عدم اطلاع دقیق آنها از فرایند چاپ، چگونگی انتخاب روش چاپی و مکانیزم مناسب برای نظارت بر عملیات چاپی است که عموماً آنها را با عدم کیفیت مناسب، تاخیر در انجام سفارشات و یا با اختلاف در محاسبه هزینه‌ها مواجه می‌نماید. حتی در واحدهایی که نسبت به برون‌سپاری سفارشات چاپی خود اقدام می‌نمایند نیز مشاهده می‌شود که بدلیل عدم اطلاع از موارد فوق، دچار مشکلات عدیده‌ای می‌گردند و بخش عمده‌ای از منابع مالی مجموعه بابت عدم اشراف به عملیات چاپی به هدر می‌رود.

وی افزود: حال آنکه با اطلاع اندکی از فرایند چاپ می‌توان بسیاری از معضلات پیش گفته را از میان برداشت.

ذکایی در ادامه به تبیین کارکردهای این سمینار پرداخته و اظهار کرد: سمینار و کارگاه آموزشی یک روزه چاپ و گرافیک در نظر دارد تا با طرح موضوعات زیر، مدیران کانونهای تبلیغاتی و طراحان گرافیک را با فرایند چاپ آشنا نموده و از معضلات مذکور جلوگیری نماید. گروه ترنج بمنظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک با مبانی و کاربردهای چاپ "سمینار آموزشی چاپ و گرافیک" را برگزار می‌کند.

مدیرعامل گروه بازرگانی ترنج در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این سمینار با روشهای مختلف چاپی، نکات کلیدی در تولید محصول چاپی، چگونگی جلوگیری از هدررفت مواد اولیه، انتخاب جلوه‌های ویژه در سفارشات چاپی و ... آشنا خواهند شد.

گفتنی است این سمینار از ساعت 30/8 صبح روز چهارشنبه 27/9/92 در محل شرکت افست واقع در جاده دماوند برگزار خواهد شد و تا ساعت 30/17 ادامه خواهد داشت. سمینار چاپ و گرافیک با همکاری و حمایت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز شماره 5 فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، دانشگاه الزهرا، انجمن هنرهای تجسمی دانشگاه الزهرا و شرکت چاپ افست برگزار می‌گردد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۹ آذر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: