اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ 4 / عضو اتحادیه صادرکنندگان:
بی برنامگی در اتحادیه مشکلی اساسی است


متأسفانه جلسه اخیر اتحادیه صادرکنندگان در محل اتاق بازرگانی، نیز همانند دیگر جلساتی که در سال‌های اخیر برگزار می‌شوند، هیچ نتیجه قابل توجهی برای صنعت چاپ کشور به ویژه در بخش بسته‌بندی در بر نداشت.

صمد رسولوی، عضو اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران در گفتگو با اخبار چاپ از نتایج جلسه مشترک اعضای این اتحادیه با اتاق بازرگانی خبر داده و گفت: متأسفانه این جلسه نیز همانند دیگر جلساتی که در سال‌های اخیر برگزار می‌شوند، هیچ نتیجه قابل توجهی برای صنعت چاپ کشور به ویژه در بخش بسته‌بندی در بر نداشت.
وی عدم توجه هیات مدیره اتحادیه نسبت به مشکلات اصلی واحدهای صنعتی چاپ فلکسو را یکی از عوامل مؤثر در ناکارآمدی اتحادیه دانسته و اظهار داشت: واحدهای چاپ بسته‌بندی در حال از مشکلات و معضلات ریشه‌ای و بنیادی رنج می‌برند. در چنین شرایطی توجه به مسئله صادرات تنها می‌تواند کارکرد تبلیغاتی و رسانه‌ای داشته باشد.
مدیرعامل شرکت چاپ نیلو در ادامه به برخی مشکلات اصلی واحدهای چاپ و بسته‌بندی اشاره نموده و تصریح کرد: در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه، به ماشین‌آلات چاپ نیز مجهز شده‌اند. به این شکل خودشان هم مواد اولیه را تولید می‌کنند و هم سفارشات چاپ را انجام می‌دهند. در نهایت هم قیمت تمام‌شده آن‌ها بسیار پایین‌تر از دیگر واحدهای فعال در این بخش است. جالب آنکه قیمت عرضه مواد اولیه به واحدهای چاپی به گونه‌ای است که قیمت تمام‌شده محصولات برای این واحدها از قیمت تمام شده خریداران خارجی بالاتر است. با این اوصاف آیا می‌توان نسبت به مسائل صادراتی صنعت چاپ و بسته‌بندی امیدوار بود؟
رسولوی جدایی واحدهای چاپ فلکسو و گراور را یکی از اصلی‌ترین راهکارهای برون‌رفت از شرایط نابسامان فعلی دانسته و افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم، تسری موضوعات مربوط به چاپ افست در حوزه صنعت فلکسو و گراور است. با این شرایط نمی‌توان انتظار توسعه و پیشرفت را داشت.
این عضو اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ در ادامه به انتقاد از حضور این اتحادیه در نمایشگاه‌های خارج از کشور پرداخته و گفت: با وضعیتی که پیشتر ذکر کردم، واحدهای چاپ و بسته‌بندی داخل کشور امکان رقابت با رقبای خارجی خود را ندارند. با این وضعیت چه انتظاری می‌توان از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی داشت.
وی در پایان تشکیل اتحادیه‌ای مستقل را خواستار شده و گفت: به نظر می‌رسد تشکیل اتحادیه یا انجمنی مستقل تنها راهکار رفع مشکلات این بخش از صنعت چاپ باشد. در غیر این صورت و با توجه به توانمندی‌های موجود در هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، نمی‌توان امیدواری چندانی نسبت به آن داشت.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۲ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ دوازدهم آبانکلیدها : صمد رسولوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: