به بهانه برگزاری نشست بررسی مشکلات چاپ فلسکو و گراور
خوابی که دیر تعبیر شد


به نظر می‌رسد در پی اعتراضات اعضای فعال، خوشنام و پویای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران نسبت به عملکرد انفعالی این اتحادیه طی روزهای گذشته ، سرانجام و پس از گذشت 5 ماه (به اعتراف نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، خبرگزاری ایبنا، مورخ 7/8/1392) جلسه‌ای درخصوص رفع مشکلات این بخش مهم از صنعت چاپ برگزار شد.

اخبار چاپ: دوشنبه ششم آبان ماه سال جاری اتاق بازرگانی وزارت صنایع و معادن میهمان بعضی از اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران بود. جلسه‌ای که با عنوان «بررسی مشکلات چاپ فلسکو و هلیو» در محل این اتاق تشکیل شده بود.

به نظر می‌رسد در پی اعتراضاتی طی روزهای اخیر اعضای فعال، خوشنام و پویای اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران نسبت به عملکرد انفعالی این اتحادیه داشته‌اند، سرانجام و پس از گذشت 5 ماه (به اعتراف نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، خبرگزاری ایبنا، مورخ 7/8/1392) جلسه‌ای درخصوص رفع مشکلات این بخش مهم از صنعت چاپ برگزار شود.

نگاهی اجمالی به کیفیت برگزاری این نشست زمینه‌های ارائه تحلیلی سودمند و فارغ از دوستی‌ها و دشمنی‌ها را فراروی کارشناسان این حوزه قرار می‌دهد. یکی از انتقادات عمده‌ای که از سوی اعضای محترم اتحادیه صادرکنندگان همواره به هیات مدیره فعلی اتحادیه مطرح بوده است، عدم آشنایی و شناخت نائب رئیس این اتحادیه نسبت به مسائل چاپ فلکسو و گراور است.

نمونه‌هایی که مصاحبه‌ها و گفتگوهای متعدد از سوی این کارشناسان مطرح شده است. شرکت بدون برنامه در نمایشگاه‌های خارج از کشور، ارائه آمارهایی بدون ذکر منابع، عدم توجه به مشکلات اصلی تولید در داخل کشور، عدم تلاش جهت رفع تبعیض‌ها در ساختار سازمانی صادرات و واردات، عدم برگزاری جلسات مستمر و پویا و به طور کلی حرکت بی‌برنامه و غیراصولی، تنها بخشی از انتقاداتی است که نسبت به برخی از اعضای این هیات مدیره وجود دارد.

تجربه نشان داده است برگزاری این‌گونه جلسات که نتیجه اعتراض اعضا و بدون برنامه قبلی و تنها با هدف رفع تکلیف برگزار می‌شوند، نتیجه و بهره‌ای برای فعالان صنعت چاپ کشور نخواهد داشت.

آیا چنین اقداماتی را نمی‌توان به رفتارهای تشریفاتی و تلاش برای پوشش کمبودها و نقاط ضعف عمده عملکرد برخی از اعضای هیات مدیره این اتحادیه قلمداد کرد؟


منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۷ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هفتم آبانکلیدها : اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: