اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران 2 / دری صفت:
هیات مدیره اتحادیه ناکارآمد است


متأسفانه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در حال حاضر از مشکلات درون‌ساختاری رنج می‌برد. شرایط فعلی به گونه‌ای است که فارغ از موضوع اهرم اجرایی، امکانات قانونی و ظرفیت‌‌های در نظر گرفته شده در بدنه دولت برای تشکل‌های صنفی، این اتحادیه با مشکلات مدیریتی و به ویژه عدم برنامه‌ریزی دست به گریبان است.

مسعود دری‌صفت، مدیرعامل چابک چاپ در گفتگو با اخبار چاپ به تشریح وضعیت فعلی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران پرداخته و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر هیچ حرکت هدفمند و همراه با برنامه‌ریزی منسجم در اتحادیه به انجام نرسیده است.

این عضو مؤسس اتحادیه صادرکنندگان در ادامه به نقش مدیران تشکل‌های صنفی در پیشبرد اهداف و وظایف انجمن‌های متبوع اشاره کرده و اظهار داشت: متأسفانه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در حال حاضر از مشکلات درون‌ساختاری رنج می‌برد. شرایط فعلی به گونه‌ای است که فارغ از موضوع اهرم اجرایی، امکانات قانونی و ظرفیت‌‌های در نظر گرفته شده در بدنه دولت برای تشکل‌های صنفی، این اتحادیه با مشکلات مدیریتی و به ویژه عدم برنامه‌ریزی دست به گریبان است.

وی ادامه داد: البته نمی‌توان از این ترکیب هیات مدیره انتظاری بیش از این نیز داشت. بنده ضمن احترام به تمام اعضای هیات مدیره، معتقدم این دوستان در ارائه برنامه‌های کارآمد، پیگیری اموری که هیات مدیره دوره قبل آغاز کرده بود و حتی برگزاری مجامع و جلسات عادی با اعضا ناتوان بوده است. یکی از عمده دلایل بروز چنین شرایطی عدم آشنایی بخش قابل توجهی از اعضای هیات مدیره با سطوح صادراتی صنعت چاپ کشور است.

دری‌صفت در بخش دیگری از این گفتگو، کارآیی افراد مختلف را متفاوت دانست و تصریح کرد: از دیگر مسائلی که امروزه موجب دلسردی اعضای اتحادیه صادرکنندگان در سال‌های اخیر بوده است، کارآیی و عملکرد غیرقابل دفاع هیات مدیره است. باید توجه داشت که توانایی‌های افراد متفاوت است. به عنوان نمونه در دوره گذشته و زمانی که آقای رضایی ریاست اتحادیه را برعهده داشتند، اتفاقات و برنامه‌های هدفمندتری دنبال می‌شد. این وضعیت نشان می‌دهد که مسئولان اتحادیه توانایی مدیریت و ساماندهی این اتحادیه را ندارند.

دری‌صفت در پایان به انتقاد از حضور بی‌برنامه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در نمایشگاه‌های چاپ و بسته‌بندی خارج از کشور پرداخته و گفت: در حال حاضر مشکلات بسیاری در حوزه داخلی و به ویژه در بخش تولید وجود دارد. تا زمانی که این مشکلات رفع نشود، امکان حضور در بازارهای بین‌المللی برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم نمی‌شود. نکته اینجاست که اتحادیه توان مدیریت و حل و فصل این مشکلات را ندارد. این مشکلات موجب شده‌اند تا قیمت تمام‌شده محصولات بسته‌بندی در داخل کشور از نمونه‌های خارجی آن بالاتر باشد. با این اوصاف حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای چه سودی می‌تواند برای تولیدکنندگان وطنی داشته باشد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۶ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: