پس از دو سال انتظار
رونمایی از کتاب‌های چاپ سنگی


کتاب‌های چاپ سنگی و سربی کتابخانه کاخ گلستان دوشنبه (29 مهرماه) در موزه مردم‌شناسی این کاخ رونمایی می‌شود.-


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، تابستان سال 90 تعداد 23 صندوق حاوی کتاب‌ها و مجلات قدیمی تحویل کتابخانه چاپی کاخ گلستان شد. در بررسی‌های به عمل آمده 156 جلد کتاب نفیس چاپ سنگی و سربی شناسایی شد که از این میان 146 عدد چاپ سنگی و قدیمی‌ترین آن‌ها متعلق به سال 1260 هجری قمری بود.

کتاب‌های شناسایی شده دارای مضامین مذهبی، نجوم، احکام، ادعیه، ادبیات و هندسه هستند و کاخ گلستان برای معرفی این کتاب‌های ارزشمند نشستی علمی را با کارشناسان برگزار می‌کند که در آن متخصصان از چند و چون مراحل چاپ سنگی و کتاب‌های به‌دست آمده اطلاعاتی را در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌دهند.

طاهره ملامحمدی، مسوول کتابخانه چاپی کاخ گلستان با موضوع معرفی کتاب‌ها و چگونگی روند شناسایی این مجموعه با ارزش، مجید غلامی‌جلیسه درباره کتابخانه چاپی کاخ گلستان و دکتر علی بوذری با عنوان روند چاپ سنگی کتاب طوفان البکاء سخنرانی خواهند کرد. طوفان البکاء از معدود آثاری است که در دوره اول چاپ سربی، به صورت مصور چاپ شده است.

مراسم رونمایی از کتاب‌های چاپ سنگی و سربی کتابخانه کاخ گلستان دوشنبه (29 مهرماه) ساعت 10 و 30 دقیقه در سالن جلسات موزه مردم‌شناسی کاخ گلستان برگزار می‌شود.

منتشر شده توسط خبرگزاری کتاب ایران در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۸ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و هشتم مهرکلیدها : چاپ سنگی کاخ گلستان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: