به مناسبت 29 مهرماه؛ روز ملی صادرات
صادرکننده نمونه کشور انتخاب می شود


مراسم روز ملی صادرات ، دوشنبه این هفته (29 مهر) با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و توسعه بازرگانی خارجی برگزار می شود. به گزارش اخبار چاپ و به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمدمهدی نهاوندی معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای مراسم روز ملی صادرات ، وزیران حوزه های اقتصادی و وزیر امورخارجه دعوت شده اند.


مراسم روز ملی صادرات ، دوشنبه این هفته (29 مهر) با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و توسعه بازرگانی خارجی برگزار می شود.
به گزارش اخبار چاپ و به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمدمهدی نهاوندی معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای مراسم روز ملی صادرات ، وزیران حوزه های اقتصادی و وزیر امورخارجه دعوت شده اند.

وی افزود: تغییر در محیط بین المللی اقتصادی به توسعه صادرات کمک می کند و نیازمند تحول امور دیپلماسی خارجی به ویژه در بخش بازرگانی هستیم.

نهاوندی گفت : دوری از صادرات محصولات خام و صدور محصولات دارای فناوری بالا (های تک) و حداکثر ارزش افزوده در اولویت است.

وی درباره حمایت از صادرکنندگان گفت : این مسایل هم در مراسم روز ملی صادرات بررسی می شود و دولت به کمک های خود ادامه می دهد.

نهاوندی اظهار داشت : البته همه تشویق ها و کمک ها نباید در جایزه صادراتی محدود شود بلکه دولت کمک های غیرنقدی زیادی دارد مانند تامین هزینه حضور در نمایشگاه های خارجی و تسهیل قوانین و مقررات.

بنا بر این گزارش امسال شركت های بسیاری متقاضی حضور در فرایند انتخاب صادركننده نمونه بودند كه 50 صادركننده نمونه و ممتاز به همراه پنج تشكل صادراتی نمونه انتخاب شده اند و تقدیر می شوند.

صادركنندگانی می توانند در فرایند انتخاب صادركننده نمونه حضور داشته باشند كه صادراتشان در سال گذشته نسبت به سال پیش از ان حداقل 10 درصد رشد داشته باشد.

مهم ترین معیارهای انتخاب صادركننده نمونه علاوه بر حجم صادرات مواردی مانند تعداد بازارهای هدف و نفوذ آنها در بازارهای هدف جدید و میزان ماندگاریشان در بازارهای هدف است.

كسب گواهینامه های بین المللی و استانداردهای کیفی شركت های صادركننده ، بازاریابی شركت ها و ثبت برند كالای صادركننده در دیگر كشورها ، از دیگر شاخص های انتخاب صادركنندگان نمونه است.

شركت هایی که بیشترین امتیاز را در گروه كالایی کسب می کنند به عنوان صادركننده نمونه معرفی می شوند و شركت هایی که در پنج سال گذشته توانسته باشند عنوان صادركننده نمونه را كسب كنند، در دوره ششم اگر امتیاز لازم را كسب كنند به عنوان صادركننده ممتاز معرفی می شود.

همچنین كتاب صادركنندگان نمونه در روز ملی صادرات ( 29 مهر) منتشر می شود.

منتشر شده توسط باشگاه خبرنگاران در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۲۸ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و هشتم مهرکلیدها : روز ملی صادرات


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: