رئیس هیات مدیره انجمن تبلیغات خراسان رضوی:
گذار از شیوه سنتی به استانداردهای روز دنیا، نیازمند برنامه ریزی است


رئیس هیات مدیره انجمن تبلیغات خراسان رضوی نیاز اصلی صنعت چاپ ایران را گذار از شیوه سنتی به استانداردهای جهانی می‌داند. وی معتقد است که این گذار نیازمند برنامه ریزی است.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، عبدالله کاویانی رئیس هیات مدیره انجمن تبلیغات خراسان رضوی اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره نقش صنعت چاپ در توسعه کشور صحبت کنیم باید گفت پس از امور اقتصادی و صنعتی در داخل، نیازمند تبادل کالا در عرصه بین المللی هستیم که این تجارت خود نیازمند فراهم شدن بستری برای تعامل بهتر و با استانداردهای جهانی است.

وی افزود: متاسفانه تا کنون شاهد بودیم که به این استانداردها چندان توجه نشده و همین مساله سبب شد کالاهای ما مشتری زیادی در خارج از کشور نداشته باشد.

به گفته این کارشناس چاپ، نبود ساز و کار مناسب بسته بندی سبب شده ما از بسیاری کشورهای دیگر عقب بمانیم درحالی که کیفیت کالاهای تولید شده در کشور در بسیاری مواقع توان رقابت و برابری در عرصه جهانی را دارند.

کاویانی معتقد است باید در جشنواره ها و هم چنین در آموزش های مختلف، از شکل قدیمی و سنتی خارج شد و با دانش جدید کالاهای تولیدی را به عرصه جهانی ارائه کرد تا ضمن رقابت، به درآمدهای ارزی خوبی دست یابیم.

وی با بیان این که صنعت چاپ در کشور ایران مظلوم است، اظهار کرد: گذار از شیوه سنتی به استانداردهای روز دنیا، نیازمند برنامه ریزی است و علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته، هنوز این اتفاق نیافتاده است.

رئیس هیات مدیره انجمن تبلیغات خراسان رضوی در ادامه صنعت چاپ را شامل دو بخش صنعتی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: ما ابتدا باید بدانیم در بخش فرهنگی و صنعتی نیازمند چه هستیم و این دو را از هم جدا کنیم. همه می دانیم که بخش فرهنگی درآمدزا نیست و نمی توان توقع داشت که یک کتابفروش به درآمد کلان دست یابد و مهم تر از هر چیز در این بخش، پیام های فرهنگی و تبادل در این زمینه است.

وی افزود: اما در بخش صنعت همیشه موضوع تجارت مطرح می شود و ما نیازمند آن هستیم که با تجارت درست و اصولی، بهره مالی نیز ببریم. در این بخش است که باید توجه داشت اگر یک کالا در بسته بندی غیراصولی و غیر حرفه ای ارائه می شود، نباید انتظار مشتری داشت.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۴ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ چهاردهم مهرکلیدها : عبدالله کاویانی صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: