مدیر کل دفتر امور چاپ در پاسخ نامه اتحادیه چاپخانه داران تهران:
موافقتنامه یک ساله برای شروع فعالیت چاپخانه‌ها کافی نیست


مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی نیکوسخن رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران به برخی شروط فعالیت چاپخانه‌ها اشاره و اعلام کرد: ملاک فعالیت چاپخانه‌داران از نظر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داشتن پروانه تاسیسِ صادر شده توسط این وزارتخانه است و موافقتنامه یک ساله یا نامه استقرار ماشین‌آلات مجوزی برای آغاز فعالیت چاپخانه نیست.
مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در نامه‌ای به رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اعلام کرد: موافقتنامه یک ساله مجوزی برای شروع فعالیت یک چاپخانه نیست.

به گزارش  مهر، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای خطاب به علی نیکوسخن رئیس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران به برخی شروط فعالیت چاپخانه‌ها اشاره و اعلام کرد: ملاک فعالیت چاپخانه‌داران از نظر دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داشتن پروانه را ه اندازی صادر شده توسط این وزارتخانه است و موافقتنامه یک ساله یا نامه استقرار ماشین‌آلات مجوزی برای آغاز فعالیت چاپخانه نیست.

علمشاهی در عین حال تاکید کرده است: پروانه‌های صنفی که قبلاً بر اساس موافقت‌نامه صادر شده است، مورد تائید بوده و لازم است دارندگان آنها برای تکمیل پرونده و دریافت به این وزارتخانه معرفی شوند و باید از این به بعد، پس از رویت اصل پروانه راه اندازی نسبت به صدور پروانه کسب صنفی به نام متقاضیان، اقدام کنند.

این نامه در پی استعلام اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران از مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه فعالیت چاپخانه‌ها و این سئوال که آیا امکان این فعالیت بر اساس ارائه تائیدیه گواهی موافقت‌نامه یک ساله و یا تائیدیه محل استقرار ماشین‌آلات چاپ وجود دارد یا خیر؟ از سوی دفتر امور چاپ به این اتحادیه ابلاغ شده است.

بر اساس ابلاغ مدیرکل دفتر امور چاپ، فعالیت چاپخانه‌ها تنها با مجوزهای صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانپذیر است و پس از اخذ پروانه راه اندازی یا دیگر مجوزهای فعالیت از جمله تأییدیه محل استقرار ماشین‌آلات، اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران اقدام به صدور پروانه کسب برای متقاضی می‌کند.

این پروانه هم در سال‌های اخیر، بر اساس مجوز اولیه دفتر امور چاپ مبنی بر گواهی تأیید محل استقرار ماشین‌آلات انجام شده است. همچنین بر اساس نامه ابلاغی، از این به بعد تا زمانی که اصل پروانه راه اندازی متقاضی رؤیت نشده، امکان صدور پروانه صنفی از طرف اتحادیه صنف چاپخانه‌داران وجود ندارد.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۲ پنج شنبه ۷ شهريور


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: