اوایل پاییز رخ می دهد
آغاز به کار نخستین آموزشگاه غیردولتی چاپ


اخبار چاپ:نخستین آموزشگاه خصوصی چاپ كشور با مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای كشور، اوایل پاییز امسال فعالیت خود را آغاز می‌كند. قرار است در نخستین گام، علاقه‌مندان در كلاس‌های طراحی، كارهای پیش از چاپ، لیتوگرافی، چاپ و صحافی آموزش ببینند.

به گزارش اخبار چاپ، بتول ایزدپناه، موسس این آموزشگاه خصوصی با اعلام این خبر افزود: تا پیش از این، آموزشگاه‌ خصوصی تخصصی چاپ با مجوز سازمان فنی و حرفه‌ای تاسیس نشده بود و این آموزشگاه نقطه عطفی در بخش آموزش این صنعت به شمار می‌آید.
ایزدپناه كه ده سال چاپخانه‌داری را در كارنامه خود دارد، با اشاره به لزوم آموزش در بخش صنعت چاپ گفت: آموزش‌هایی كه پیش از این در چاپ دنبال می‌شد، اغلب استاد ـ شاگردی بودند و در سال‌های اخیر واحدهای مختلف دانشگاه‌ جامع علمی و كاربردی نیز در این حوزه فعالیت می‌كردند كه این آموزش‌ها پاسخگوی نیاز صنف نبودند.
وی با بیان این‌كه آموزش‌های تخصصی و علمی، به باروری و پویایی  ظرفیت‌های چاپی در كشور كمك می‌كند، اظهار داشت: آموزش‌های پراكنده و بی‌نظم در چاپ به آشفتگی این صنعت دامن می‌زند، این در حالی است كه هدفمندسازی این برنامه‌ها به پیشبرد اهداف بلند مدت كمك خواهد كرد.
به نوشته ایبنا، ایزدپناه با اشاره به ارایه گواهینامه معتبر پس از این دوره‌ها گفت: طبق قرارداد سازمان فنی و حرفه‌ای كشور، افرادی كه در آموزشگاه‌های مجاز این مركز ثبت‌نام كنند، پس از پایان دوره موفق به كسب گواهینامه معتبر بین‌المللی خواهند شد.
وی همچنین از پیش‌بینی كلاس‌ها برای دو گروه بانوان و آقایان خبر داد و افزود: این كلا‌س‌ها، اغلب توسط استادان دانشگاه‌ها و مراكز علمی ـ كاربردی اداره می‌شوند و گروهی از پیشكسوتان چاپ نیز در كادر آموزشی حضور دارند.
به گفته وی، پس از موفقیت رشته‌های آغازین، دو درس ناظر چاپ و مكانیك چاپ نیز به دروس این آموزشگاه افزوده خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۱۳ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ سيزدهم شهريورکلیدها : ایزدپناه آموزشگاه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: