17 مهر در تربت حیدریه:
نخستین همایش ملی دستاوردهای علمی وپژوهشی پسته برگزار می شود


نخستین همایش ملی آخرین دستاوردهای علمی وپژوهشی پسته به همت دانشگاه تربت حیدریه در شهرستان مه ولات خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

 رئیس دانشگاه تربت حیدریه و رئیس همایش ملی دستاوردهای علمی و پژوهشی پسته از برگزاری نخستین همایش ملی در حوزه پسته در روز 17 مهر در این شهر خبر داد. 
 علیرضا کرباسی در گفتگو با اخبار چاپ گفت: شهرستان مه ولات یکی از شهرستان‌های استان پهناور خراسان رضوی به مرکزیت شهر فیض آباد  به سبب داشتن اقلیم مناسب دارای باغات پسته بسیاری است و محصول این باغات  در سراسر استان خراسان رضوی از شهرت بسیاری برخوردار است
  . از همین رو محصول این باغات توانایی تامین پسته شرق کشور را داراست.

 ویتصریح کرد : همانگونه که می دانید بالاترین رقم صادرات محصولات کشاورزی پسته است که متاسفانه بیش از 95 درصد به صورت سنتی به فروش می رسد حال آنکه اگر به صورت مکانیزه بسته‏بندی شود  محصول هم ماندگاری بالاتری دارد و هم از آلودگی و آفات دور می شود .

رئیس دانشگاه تربت حیدریه خاطر نشان کرد :بر طرف کردن مشکلات موجود در صنعت بسته بندی و محصولات کشاورزی به خصوص پسته نیازمند ایجاد ارتباط و تعامل هماهنگ و فعال بین بخش های دانشگاهی و صنعت است .

وی افزود : دانشگاه تربت حیدریه نیز به همین منظور با همکاری موسسه تحقیقات پسته و انجمن پسته ایران تصمیم گرفت تا نخستین همایش ملی دستاوردهای علمی و پژوهشی پسته را در این شهرستان مهم برگزار کند .

علیرضا کرباسی خاطر نشان کرد : اساتید و متخصصان و دست اندرکاران صنایع کشاورزی و فرآوری و بسته بندی ، اقتصاددانان و بازاریاب های متخصص این حوزه در این همایش حضور دارند و نظرات خود را در جهت بهبود این صنعت در اختیار مدعوعین قرار میدهند.   

رئیس کنگره ملی دستاوردهای علمی و پژوهشی پسته و رئیس دانشگاه تربت حیدریه  در پایان هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بستر مناسب برای آشنایی اساتید و دانشجویان و فعالین حوزه پسته ،ایجاد ارتباط وتعامل هماهنگ و فعال بین بخش های دانشگاه و صنعت ،ایجاد هماهنگی و توسعه واردات وصادرات پسته ،ارتقا سطح دانش محققین ،کشاورزان و... برشمرد .

 نخستین همایش ملی آخرین دستاوردهای علمی وپژوهشی پسته 17مهرماه  به همت دانشگاه تربت حیدریه در شهرستان مه ولات خراسان رضوی برگزار می شود.

 

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۹ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: