جلال ذکایی،مدیر کل دفتر چاپ وزارت ارشاد:
باید به فکر سفارش های بین المللی باشیم//بودجه عمومی چاپ ضعیف است


اخبار چاپ:جلال ذکایی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز صنعت چاپ که در تالار وحدت تهران برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل متبوعش در 4 سال گذشته گفت: زمانی که این مسوولیت به من محول شد، گفته می شد که صنعت چاپ در آستانه ورشکستگی است.

به گزارش اخبار چاپ، وی افزود: در ابتدای این دوره دستورالعملی برای تاسیس واحدهای چاپی تصویب شد که از رهگذر آن بسیاری به جمع علاقه مندان این صنعت وارد شدند.
ذکایی با اشاره به شهرک صنعت چاپ گفت: در ابتدای دوره پیش اداره کل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه اندازی شهرک صنعت چاپ در حد یک آرزو باقی مانده بود. این در حالی بود که تاسیس این شهرک می توانست به یکباره پتانسیل عظیم صنعت چاپ را آزاد کند و صنایع وابسته به چاپ را نیز متحول کند. خوشبختانه این شهرک در حال حاضر در حال ساخت است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در عرصه تجهیزات و ماشین آلات صنعت چاپ در کشور گفت:‌ ماشین های پیشرفته افست ورقی، رول و چاپ بسته بندی بسیاری در حال حاضر فعالند اما برای شمارگان های پایین کشور ما ساخته نشده اند. بنابراین این الزام وجود دارد برای بهره گیری صحیح از این تجهیزات به جذب سفارش های بین المللی روی بیاوریم.
ذکایی گفت: با توجه به گردش مالی صنعت چاپ، متاسفانه هنوز بودجه عمومی در این عرصه ضعیف است و تشکل های حرفه ای این صنعت هنوز از پیله خود بیرون نیامده اند. اما نشانه هایی از نوزایی به چشم می خورد. گرچه این تشکل ها هنوز با نیازهای نسل جدید چاپ فاصله زیادی داردٰ‌اما امیدواریم این فاصله هر چه زودتر ترمیم شود.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران این صنعت گفت:‌امروز بعد از 4 سال آنچه در پیش روی ما خودنمایی می کند، نشو و نمای جوانه های امید در درخت تنومند 200 ساله صنعت چاپ است که نشانه های آن را می توان در برق چشمان فارغ التحصیلان صنعت چاپ و با لختی تامل در بدنه کهنسال این صنعت مشاهده کنیم.

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۰ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دهم شهريورکلیدها : ذکایی جشنواره مراسم


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: