محسن پرویز، معاون فرهنگی وزارت ارشاد:
دولت دهم روند ساماندهی صنعت چاپ را شتاب بخشد//بودجه چاپ کم است


اخبار چاپ:مراسم بزرگداشت روز صنعت چاپ عصر دیروز، سه شنبه، با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران دولتی و فعالان صنعت چاپ در تالار وحدت برگزار شد .در این مراسم دکتر محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ در دولت دهم باید برای حوزه چاپ اولویت هایی به وجود بیاید تا روند سر و سامان دادن به این حوزه شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش اخبار چاپ، وی افزود: لازم است که در آغاز دوره جدید وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح های جدیدی برای حوزه صنعت چاپ ارائه شود و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنایع در آن دیده شود و همه ارکان دولت هم کمک کنند تا بودجه کافی برای این عرصه تصویب شود.
وی با اشاره به بودجه کم دولتی این حوزه در سال های اخیرگفت: گام های اولیه دوره چهارساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنعت چاپ تکمیل بانک اطلاعات این حوزه بود تا بتوانیم ظرفیت این صنعت را در کشور ارزیابی کنیم و برای بودجه دولتی راهکاری بیندیشیم.
پرویز گفت: نوسازی صنعت چاپ به مرور در حال اتفاق افتادن است. بنابراین کسانی که قصد دارند در این حوزه فعال بمانند، باید خود را با تحولات این حوزه هماهنگ کنند،در غیر این صورت از قافله پیشرفت این صنعت عقب می مانند.
پرویز در پایان خاطرنشان کرد: این الزام وجود دارد که دولت دهم با بهره گیری از نظرات همکاران حوزه صنعت چاپ و با لحاظ کردن منافع گروه شاغل این حوزه، و با نگاه به منافع ملی، نظام جامع صنعت چاپ را آماده کند.
در بخش دیگری از این مراسم جلال ذکایی به ارائه گزارشی از عملکرد چهارساله صنعت چاپ پرداخت و همچنین از پیشکسوتان صنعت چاپ تقدیر شد.

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ سه شنبه ۱۰ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ دهم شهريورکلیدها : پرویز جشنواره مراسم


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: