علی نیکو سخن گفت :
مرداد ماه آخرین زمان برای تشکیل پرونده صنفی چاپخانه داران


واحدهای صنفی چاپ که فاقد پروانه هستند باید تا مردادماه پرونده صنفی خود را تشکیل دهند یا برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند، در غیر این صورت چاپخانه آن‌ها پلمب می‌شود.-

 

علی نیکوسخن، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: واحدهای صنفی چاپ که فاقد پروانه هستند باید تا مردادماه پرونده صنفی خود را تشکیل دهند یا برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند، در غیر این صورت چاپخانه آن‌ها پلمب می‌شود.-

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبر گزاری ایبنا ، علی نیکوسخن در اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی، هر چاپخانه‌ای که پروانه کسب خود را از اتحادیه مربوط به صنف خود دریافت نکند، نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: پروانه‌ای که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپخانه‌داران اعطا می‌شود، پروانه تاسیس چاپخانه است ولی پروانه اتحادیه، برای بازگشایی مغازه و واحد صنفی کاربرد دارد.

نیکوسخن با اشاره به بخشنامه اجرایی در این حوزه، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اصناف و مجمع امور صنفی بهمن‌ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای اعلام کردند تمام واحدهای صنفی باید پروانه کسب دریافت کنند، در غیر این صورت پلمب می‌شوند.

وی اظهار کرد: پروانه کسب، شناسنامه واحد صنفی و مجوز فعالیت در مکان مشخص است و پیش از این نیز بارها برای دریافت این پروانه به متصدیان واحدهای صنفی بدون پروانه تذکر داده‌ایم.

به گفته نیکوسخن، بی‌توجهی برخی چاپخانه‌داران به این بخشنامه، مشکلاتی را برای اتحادیه به وجود آورده و ما به عنوان یک واحد صنفی باید پاسخگوی مسوولان باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره مزایای دریافت پروانه کسب، توضیح داد: این پروانه علاوه بر این‌که به واحد صنفی آن‌ها اعتبار می‌بخشد در موارد مالی نیز می‌تواند برای چاپخانه‌داران کاربرد داشته باشد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران افزود: به عنوان مثال دولت 20 درصد یارانه تامین اجتماعی برای بیمه‌شدگان آن چاپخانه را پرداخت می‌کند یا واحد صنفی می‌تواند از تخفیف‌های برق صنعتی استفاده کند. همچنین دریافت وام با پروانه کسب اتحادیه نیز یکی دیگر از این مزایا به شمار می‌آید.

نیکوسخن یادآور شد: اعضایی که پرونده‌شان ناقص است یا چاپخانه‌دارانی که هنوز برای عضویت اقدامی نکرده‌اند تا مرداد ماه امسال از ساعت 9 تا 16 می‌توانند به ساختمان اتحادیه مراجعه کنند.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۱ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و يکم خردادکلیدها : علی نیکو سخن اتحادیه صنف چاپخانه داران تهران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: