علی نیکو سخن گفت :
صنعت چاپ صنعتی بدون پشتوانه


بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز متولی اصلی صنعت چاپ کشور مشخص نیست

 

به گزارش اخبار چاپ ،علی نیکوسخن رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درهمایش بررسی تهدید ها فرصت های  چاپ و نشر کشور برای خلق حماسه اقتصادی و سیاسی گفت : در سال‌های گذشته در مراسمی  بنده بیانیه‌ تشکل‌های صنعت چاپ و نشر کشور را قرائت کردم اما پیشنهادات و مشکلات این صنعت در حد یک بیانیه باقی ماند و هیچگاه آنها عملیاتی نشد.

 

رییس اتحادیه چاپخانه داران در ادامه افزود ای کاش مسئولین در ادامه برنامه حضور داشتند و با مشکلات این صنعت آشنا می شدند .

 

وی افزود: متأسفانه بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز متولی اصلی صنعت چاپ کشور مشخص نیست یعنی اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این صنعت است با این بودجه فعلی نمی‌تواند این صنعت را اداره کند چرا که وزارت ارشاد از میان بودجه خود تنها 3 میلیارد تومان را به این صنعت اختصاص داده است.

 

نیکوسخن صنعت چاپ را صنعتی بدون پشتوانه دانست و گفت : بیش از شش سال است که با رییس جمهوری، روسای وزارت بازرگانی سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی و وزارت دارایی مکاتبه داشته‌ایم اما کمترین نتیجه را در این زمینه داشته‌ایم و این موضوع موجب دلسردی فعالان این حوزه شده است.

 

نیکوسخن افزود: هزینه‌ایی که چاپخانه‌داران برای ماشین‌آلات صنعت چاپ پرداخت می‌کنند هزینه‌های میلیاردی است که بدون حمایت دولت نمی‌توانیم برخی از اهداف این صنعت را محقق کنیم.

 

وی افزود: با توجه به جایگاه صنعت چاپ متأسفانه همایش‌های این صنعت مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرد در صورتی که مواد مصرفی چاپخانه‌داران نظیر کاغذ، مقوا و بیکاری روبه افزایش است و بیش از 100 واحد چاپ تعطیل و یا واگذار شده‌اند.

 

وی در دامه اظهار کرد : بحث توسعه صنعت چاپ بارها از سوی فعالان صنعت چاپ مطرح شده است اما نکته‌ای که اهمیت دارد و باید از سوی دست‌اندرکاران این حوزه به آن توجه شود، افزایش سوددهی در این صنعت و ایجاد نوآوری در حوزه چاپ است، تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری‌های کلان و افزایش توان واحدهای چاپی برای انعطا‌ف‌پذیری در این صنعت و تغییرات اقتصادی از موضوع هایی است که باید در صنعت چاپ اجرایی شود.

 

نیکوسخن در ادامه گفت: ارتقا و اعتلای نقش تشکل‌های صنفی، توسعه و گسترش اطلاعات چاپخانه‌داران برای ارتقای برنامه‌ریزی‌ها، دستیابی به بازارهای خارجی و حفظ بازارهای ملی، تاثیرگذاری بر متولیات و سیاستگذاران صنعت چاپ، همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف این صنعت و برنامه‌ریزی برای رفع نقاط ضعف از دیگر مطالبات فعالان صنعت چاپ به شمار می‌آیند.

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۳ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ سوم ارديبهشتکلیدها : علی نیکو سخن اتحادیه صنف چاپخانه داران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: