احمد رضا اعتماد مظاهری خبر داد
ورود یک محموله مقوای پشت طوسی تعاونی چاپخانه داران


این محموله با ارز مبادله‌ای و به صورت اعتبار اسنادی از کشور کره جنوبی و البته با مشکلات زیاد، تامین شده و بعد از تعطیلات نوروز توزیع آن میان سهامداران آغاز شده است.

 

 

اولین محموله مقوای پشت طوسی سال 92 تعاونی چاپخانه‌داران تهران که با گشایش اعتباری اسنادی به میزان 650 میلیون تومان تامین شده، در حال توزیع میان سهامداران این شرکت است.

 

به گزارش اخبار چاپ ،احمدرضا اعتماد مظاهری، مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران ، از توزیع اولین محموله مقوای پشت طوسی سال 92 توسط این تعاونی خبر داد و گفت: این محموله با ارز مبادله‌ای و به صورت اعتبار اسنادی از کشور کره جنوبی و البته با مشکلات زیاد، تامین شده و بعد از تعطیلات نوروز توزیع آن میان سهامداران آغاز شده است.

 

وی به حجم دقیق این محموله اشاره‌ای نکرد و با بیان اینکه «حجم این محموله زیاد نیست و به هیچ وجه کفاف اعضای شرکت تعاونی را نمی‌کند» تاکید کرد: چند روزی بیشتر از آغاز توزیع این مقواها میان سهامداران شرکت تعاونی نمی‌گذرد، اما تا حدود 7 ـ 8 درصد قیمت‌ها را در بازار تعدیل کرده است.

 

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران اضافه کرد: تامین منایع مالی برای خرید این محموله بسیار سنگین بوده چرا که بانک همه پول به اضافه درصد اضافه‌ای را همان اول کار از ما به عنوان خریدار مطالبه کرده است.

 

مظاهری گفت: ما در نیمه اول سال گذشته برای چنین محموله‌ای با رقمی حدود 25 میلیون تومان، گشایش اعتبار کردیم اما الان حدود 600 تا 650 میلیون تومان به اضافه درصد اضافه‌ای که مربوط به هزینه‌های ارزی است و از دو برابر بیشتر شده، نیاز بود تا این گشایش اعتبار صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب هزینه گشایش اعتبار محموله اخیر برای شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران، در مجموع نزدیک به 30 برابر بیشتر از هزینه صرف شده برای گشایش اعتبار محموله توزیع شده در نیمه اول سال 91 بوده است.

 

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران گفت: امیدواریم تمام این مقواها فروش برود و ما بتوانیم بعد از تبدیل آنها به پول، برای گشایش اعتبار مجدد اقدام کنیم، ولی همانطور که گفتم گشایش اعتبار دیگر مثل گذشته نیست که با 10 درصد ارزش کالا ممکن باشد، الان بانک‌ها حتی بیشتر از 100 درصد کل ارزش کالا را برای گشایش اعتبار مطالبه می‌کنند.

 

مظاهری تاکید کرد: اگر به این مشکل جدی در گشایش اعتبار، افزایش نرخ ارز را هم اضافه کنید، خواهید دید که شرکتی مانند تعاونی چاپخانه‌داران تهران که تنها سرمایه آن آورده اعضاء است، نمی‌تواند برای میزان زیادی از کاغذ یا مقوا، گشایش اعتبار کند.

 

وی پیش بینی کرد: با توجه به قیمت مناسب مقواهای پشت طوسی این محموله، توزیع آن چندان به طول نینجامد و تعاونی چاپخانه‌داران تهران در آینده‌ای نه چندان دور برای خرید یک محموله دیگر آماده کند.

 

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران درباره برنامه این شرکت تعاونی برای خرید کاغذ نیز گفت: خرید کاغذ مشکل‌تر است اما برنامه‌هایی در این زمینه هم داریم که انشاءالله بتوانیم با کمک خود اعضا آنها را انجام دهیم.

 

مظاهری در عین حال خطاب به مسئولان و متولیان این حوزه یادآور شد: مسئولان باید فکری به حال نقدینگی این قبیل شرکت‌ها بکنند. وقتی بانک پول گشایش اعتبار کالا را به بانک خارجی پرداخت نکرده، چرا باید پیش از موعد آن را از فرد حقیقی یا حقوقی که گشایش اعتبار کرده، مطالبه کنند؟ حالا هم که اینگونه است خود بانک‌ها کمک‌های اعتباری بکنند تا این گشایش اعتبارها ادامه داشته باشد.

 

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۶ فروردين


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: