علمشاهی در مسابقات تخصصی صنعت چاپ خراسان رضوی خواستار شد
دانشگاه مستقل چاپ راه اندازی شود


علمشاهی در مورد برنامه های دفتر امور چاپ در دوره مدیریت خود هم گفت: بنا داریم با واگذاری تصدی گری بخش هایی از فعالیت های مربوط به صنوف به اتحادیه ها ، انجمن ها و تشکل های مربوطه به وظایف حاکمیتی و سیاستگذاری که فلسفه حضور دولت است بپردازیم و از همه دست ا ندرکاران امر می خواهیم که در این راه به ما کمک کنند.

 نخستین جشنواره مسابقات تخصصی صنعت چاپ خراسان رضوی با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی و مدیران استانی  وبا تقدیر از برگزیدگان این دوره در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ، در این دوره از مسابقات بیش از 600 اثر به دبیرخانه رسید که پس از دو روز داوری ، داورانی از تهران و مشهد روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

 درمراسم پایانی این جشنواره احمد علمشاهی، مدیر کل دفتر  امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژمان فر ، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس و علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی سخنرانی کردند.

احمد علمشاهی در این مراسم با اشاره این که صنعت چاپ صنعتی میان رشته ای است که می تواند گلوگاهی برای رشد و توسعه همه صنایع کشور باشد گفت: قدر مسلم توسعه مناسب و متوازن این صنعت کلیدی می تواند به توسعه و رشد متوازن همه صنایع منجر شود.

وی بر ضرورت آموزش های عالی در صنعت چاپ تاکید کرد و افزود: در برنامه های این اداره کل توسعه رشته های تحصیلی حوزه چاپ در مقاطع فوق لیسانس و دکترا پیش بینی شده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این مقاطع در دانشگاه ها و دانشکده های چاپ باشیم.

به گفته علمشاهی با توجه به حضور چندین رشته از جمله شیمی، فیزیک نور، مكانیك و الكترونیك ، مدیریت  و... لازم است یک دانشگاه جداگانه برای رشته های چاپ و صنایع وابسته راه اندازی شود.

وی با تبریک فارغ التحصیلی نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته چاپ در دانشگاه امام رضا ، خراسان را پیشتاز در حوزه آموزش صنعت چاپ دانست و خواستار توجه بیشتر به امر آموزش در حوزه چاپ در سراسر کشور شد.

علمشاهی با تاکید بر گسترش آموزش های علمی حوزه چاپ راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد چاپ در دانشگاه تهران را گام مهمی در این عرصه دانست .

وی با اشاره به ضرورت پاسداشت زبان و هویت ایرانی واسلامی در عرصه تولید کالاها و محصولات خواستار دقت و توجه همه فعالان در استفاده از نام ها و نشانه های بیگانه در تولید محصولات چاپی شد.

علمشاهی در مورد برنامه های دفتر امور چاپ در دوره مدیریت خود هم گفت: بنا داریم با واگذاری تصدی گری بخش هایی از فعالیت های مربوط به صنوف به اتحادیه ها ، انجمن ها و تشکل های مربوطه به وظایف حاکمیتی و سیاستگذاری که فلسفه حضور دولت است بپردازیم و از همه دست اندرکاران امر می خواهیم که در این راه به ما کمک کنند.

در این مراسم علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی هم با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره مسابقات تخصصی صنعت چاپ این استان از همراهی و همکاری شهرداری مشهد و اعضای شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور در برگزاری این برنامه تشکر کرد.

برگزار کنندگان این دوره از مسابقات لوح ویژه ای هم به شهرداری مشهد برای کمک به برگزاری هر چه مطلوب تر مسابقات و مدیر عامل شهرک های صنعتی مشهد برای راه اندازی شهرک چاپ ونشر خراسان رضوی دادند.




منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۱۹ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ نوزدهم اسفندکلیدها : مسابقات چاپ خراسان رضوی علمشاهی مغانی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: