هنوز نامی از کتاب نیست
ابلاغ تعرفه صفر درصدی واردات کاغذ روزنامه


کاغذ مورد استفاده روزنامه ها و نشریات با کاغذ مورد نیاز ناشران برای تولید کتاب تفاوت اساسی دارد و آنچه این روزها بازار فرهنگ را به ستوه آورده رسیدن کاغذ مورد نیاز ناشران به هر بند 100 هزار تومان است نه کاغذ مورد نیاز روزنامه ها.

 با موافقت دولت و در راستای حل مشکل صنعت نشر در کشور، سود بازرگانى کاغذ روزنامه صفر درصد تعیین شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ سود بازرگانى کاغذ روزنامه موضوع ردیف تعرفه شماره(48010000)صفر درصد تعیین می شود.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 این مصوبه درحالی ابلاغ شده است که درآن نامی از کاغذ مورد نیاز کتاب نیامده است. کاغذ مورد استفاده روزنامه ها و نشریات با کاغذ مورد نیاز ناشران برای تولید کتاب تفاوت اساسی دارد و آنچه این روزها بازار فرهنگ را به ستوه آورده رسیدن کاغذ مورد نیاز ناشران به هر بند 100 هزار تومان است نه کاغذ مورد نیاز روزنامه ها.

البته هنوز معلوم نیست کارگروه تشکیل شده در معاونت امور فرهنگی که قرار بود مشکلات کاغذ ناشران را حل کند چه فعالیتی داشته که هیات محترم دولت با وجود وعده وزیر ارشاد مصوبه صفر شدن تعرفه واردات کاغذ برای روزنامه ها را ابلاغ نموده است.

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا هم در گفتگو با یک فعال حوزه نشر تاکید کرده است که حذف تعرفه واردات کاغذ هم نمی تواند دردی از دردهای حوزه نشر بکاهد ؛ چرا که مشکل نه در واردات که در مدیریت این حوزه است که از دست همه مسئولان مربوطه خارج شده است.

منتشر شده توسط اخبا رچاپ در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۱۵ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۱ پانزدهم مهرکلیدها : کاغذ واردات حذف تعرفه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: