مسئولان وزارت صنعت معدن تجارت پیش دستی كردند
نمایشگاه آثار برتر مسابقات صنعت چاپ در انتظار گشایش


با موافقت سازمان توسعه نجارت ایران مقرر شد بخشی از فضایی که پیش از این با عنوان کلینیک بسته بندی اختصاص یافته بود به نمایشگاه دائمی محصولات چاپی اختصاص یابد.

 

یکسال و چند ماه پس از وعده مسئولان برای راه اندازی نمایشگاه دائمی آثار برگزیده مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ هنوز خبری از گشایش این نمایشگاه به گوش نمی رسد.

به گزارش اخبار چاپ، پس از برگزاری مراسم پایانی دهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ در اسفندماه سال 89 در مجموعه فرهنگی آزادی؛ دبیرخانه مسابقات رایزنی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی آثار برگزیده در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران را آغاز کرد.

با موافقت سازمان توسعه نجارت ایران مقرر شد بخش از فضایی که پیش از این با عنوان کلینیک بسته بندی اختصاص یافته بود به نمایشگاه دائمی محصولات چاپی اختصاص یابد.

7 ماه پس از مذاکرات دبیرخانه مسابقات تفاهم نامه اولیه به امضای دو معاون مربوطه در وزارتخانه های صنعت؛معدن و تجارت وارشاد اسلامی رسید.

به گفته رضا ر ضایی ، رییس هیات داوران مسابقات تخصصی صنعت چاپ که پیگیر امضای این تفاهم نامه است این تفاهم نامه به صورت اولیه به امضای  حمید صافدل و یهمن دری معاونان دو وزارتخانه رسیده و مقرر شده است در مراسمی ویژه و در حضور نمایندگان رسانه ها به امضا برسد.

رضایی می گوید: تجهیزات مورد نیاز برای نمایش آثار برتر مسابقات تحصصی صنعت چاپ در این سالن نصب شده و با انجام برخی از کارهای جزیی این سالن آماده گشایش رسمی است.

به گفته رضایی زمان گشایش این نمایشگاه پیش از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران اعلام شده بود که به دلایلی این مراسم برگزار نشد.

اختصاص این سالن به آثار برتر چاپی مسابقات تخصصی صنعت چاپ در حالی صورت گرفته است که در اختیار گرفتن چنین فضایی نیازمند صرف بودجه کلانی است و این در حالی است که این سالن براساس یک توافق میان دبیرخانه مسابقات و سازمان توسعه تجارت به صورت رایگان به حوزه چاپ اختصاص یافته و فعالان حوزه چاپ متحمل هیچ هزینه ای برای نمایش آثار خود نشده اند.

براساس این گزارش دایره بی توجهی دفتر امور چاپ به فعالیت ها وبرنامه های این حوزه هر روز گسترده تر می شود و ضرورت دارد که مسئولان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای رفع دغدغه ها و مشکلات حوزه چاپ و بسته بندی بیش از پیش اندیشیده و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
این در حالی است که روز گدشته در میان تعلل های مدیران وزارت ارشاد ، مدیران سازمان توسعه تجارت بخش کلینیک بسته بندی را درهمین سالن به صورت رسمی راه اندازی و افتتاح کردند.




منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۱ شنبه ۸ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: