برگزاری مسابقه ملی طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات
در پی عدم فعالیت اتحادیه صادركنندگان برگزاركننده مسابقات تغییر كرد


مدیر کل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری مسابقه طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات از اول آذر تا اول دی ماه امسال در این سازمان خبر داد.

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، گیتی توانا افزود: این مسابقه در راستای افزایش توان رقابتی کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی و نیز با هدف افزایش سطح کیفی و کمی صادرات غیرنفتی کشور برگزار می شود.

 

وی ، هدف از برگزاری مسابقه طراحی بسته بندی با رویکرد صادرات را  شناسایی استعدادها و قابلیت های بالقوه و بالفعل کشور در زمینه بسته بندی با نگاه صادرات و ارزیابی و شکوفایی توانمندی های گرافیک و طراحی بسته بندی صادراتی ایران عنوان کرد.

 

توانا تصریح کرد: این مسابقه همچنین با هدف ایجاد و برقراری ارتباط بین پدید آورندگان آثار و متقاضیان بسته بندی در حوزه های مختلف، ایجاد آمادگی و زمینه سازی برای حضور در مسابقات بین المللی مشابه، ترویج و فرهنگ سازی در زمینه بسته بندی در کشور، ایجاد جریان مستمر از حضور نمونه های جدید در نمایشگاه دایمی بسته بندی، افزایش فرصت های شغلی در حوزه های کاری مرتبط با بسته بندی و ارتقا سطح ارزش افزوده در کالاهای صادراتی به خصوص کالاهای مزیت دار صادراتی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه نمونه بسته بندی های موجود در بازار برای شرکت در مسابقه باید از سه سال گذشته وارد بازار شده باشند افزود: در این بخش اثر شرکت داده شده باید دارای مشخصات کارفرما، طراح و تولیدکننده بوده و در صورت صادراتی بودن کشور مقصد نیز باید مشخص باشد.

 

مدیر کل دفتر امور بنگاه های سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: هیات داوران برای انتخاب آثار منتخب شرایط نگهداری و حفاظت از محتویات درون بسته بندی، مقاومت در برابر آسیب های احتمالی، راحتی استفاده، کیفیت طراحی گرافیکی بسته بندی، کیفیت تولید و چاپ، کاهش در هزینه ها و استفاده اقتصادی از مواد اولیه، ملاحظات زیست محیطی و قابلیت بازیافت و نوآوری در طراحی ساختار و فرم بسته بندی را در نظر می گیرند.

 

لازم به ذكر است كه اولین دوره مسابقات ملی طراحی بسته بندی با رویكرد صادرات با برنامه ریزی اتحادیه صادركنندگان صنعت چاپ و نشریه بسته بندی در سال 1386 برگزار گردید كه با استقبال مناسبی روبرو گردید . دوره دوم این مسابقات نیز كه قرار بود به مدیریت اتحادیه صادركنندگان صنعت چاپ برگزار شود با عدم پیگیری این اتحادیه به انجمن كارفرمایان صنایع مواد غذایی سپرده شده است .

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۱۹ مرداد


حمید

با تبریک به هیئت مدیره اتحادیه صادرکننده گان، واقعا دست یکایکتان را به گرمی می فشارم و خسته نباشید می گم، شما عزیزان واقعا سنگ تمام گذاشتین، زمانی که همه چیز فقط در کلام است بی نظرید، اما وقتی صحبت به مقطع عمل می رسد متاسفانه توانائیتان مشخص می شود. هیئت مدیره محترم مگه بسته بندی فقط برای مواد غذائیه؟ شما که دوره اولش را برگزار کرده بودید می توانستید بسیار راحتتر دوره دوم را برگذار کنید. ای کاش مسئولین سایت یه مصاحبه با تعدادی از هیئت مدیره انجام بدن تا مسئله شفاف شود





نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: