بهمن دری اعلام کرد:
استفاده از تصاویر پیشوایان و مقامات عالی رتبه کشوری در محصولات چاپی تخلف است


معاون فرهنگی وزیر ارشاد، ترویج شیطان‌پرستی و فرقه ضاله، عدم رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان، استفاده از تصاویر پیشوایان و مقامات عالی‌رتبه کشوری و رعایت نکردن عفت عمومی در محصولات چاپی را از جمله تخلفات موضوع بررسی کمیسیون اصلی رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها و صنایع وابسته اعلام کرد.

اخبار چاپ : به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن دری این سخنان را روز سه‌شنبه 4 مرداد و در نخستین جلسه کمیسیون اصلی رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها و صنایع وابسته که با هدف ضابطه‌مند و قانونمند کردن رسیدگی به تخلفات واحدهای چاپی کشور برگزار شده بود، بیان کرد.

 

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون رسیدگی به این تخلفات با استنباط شخصی افراد و بدون هیچ مقررات و دستورالعملی اتفاق می‌افتاده است، گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیسیون و یا کمیسیون‌های بدوی در استان‌ها شاهد قانون‌مندی این امور و جلوگیری از اعمال نظر شخصی و سلیقه‌ای افراد باشیم.

 

وی ادامه داد: این کمیسیون‌ها بر اساس تبصره ذیل ماده 23 آئین‌نامه تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته مصوب جلسه اول آذر 1371 هیئت وزیران تشکیل می‌شود.

 

درّی گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون‌ها کاهش اختیارات در چارچوب وظایفشان برای رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی نیست بلکه رسیدگی به آن دسته از تخلفاتی است که طبق قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نقش حاکمیتی و نظارتی بر عهد‌ه این معاونت قرار گرفته است.

 

وی ترویج شیطان‌پرستی و فرقه ضاله، عدم رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان، استفاده از تصاویر پیشوایان و مقامات عالی رتبه کشوری و رعایت نکردن عفت عمومی در محصولات چاپی را از جمله تخلفاتی دانست که در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

ریاست کمیسیون اصلی رسیدگی به تخلفات واحدهای چاپی بر عهده مدیرکل دفتر امور چاپ و ریاست کمیسیون‌های بدوی استانی بر عهده مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها خواهد بود. همچنین در تمامی این کمیسیون‌ها نماینده اصناف نیز حضور دارند.

 


منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۸ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: