قائم مقام موسسه فرهنگی اکو خبر داد:
تشکیل اتحادیه چاپخانه داران کشورهای عضو اکو


دكتر سید مصطفی ابطحی با اشاره به اعلام آمادگی همه کشورهای عضو اکو برای همکاری در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی مشترک گفت: موسسه فرهنگی اکو از همه فعالیت های فرهنگی در کشورهای عضو حمایت همه جانبه می کند.

دكتر سید مصطفی ابطحی قائم مقام موسسه فرهنگی اکو از تشکیل اتحادیه چاپخانه داران کشورهای عضو این سازمان خبر داد.

 

به گزارش اخبار چاپ: دکتر دكتر سید مصطفی ابطحی ابطحی در دیدار با جمعی از فعالان حوزه چاپ کشور که در محل این موسسه برگزار شد با اشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی اکو  در دوره جدید ، راه اندازی دفاتر نمایندگی این موسسه در وزارتخانه های فرهنگی کشورها را از این جمله دانست.

وی با اشاره به اعلام آمادگی همه کشورهای عضو اکو برای همکاری در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی مشترک گفت: موسسه فرهنگی اکو از همه فعالیت های فرهنگی در کشورهای عضو حمایت همه جانبه می کند.

قائم مقام موسسه فرهنگی اکو با اشاره به حوزه گسترده کشورهای عضو این سازمان با جمعیتی در حدود 400 میلیون نفر و فعالیت گسترده در حوزه های چاپ وبسته بندی گفت: اتحادیه چاپخانه داران کشورهای عضو اکو با محوریت ایران تشکیل می شود.

وی از فعالان حوزه چاپ و بسته بندی کشور و اتحادیه های مربوطه خواست تا پیشنهادات خود برای راه اندازی این اتحادیه را به موسسه فرهنگی اکو ارائه دهند.

ابطحی با اشاره به امکانات گسترده موسسه در همه کشورهای عضو افزود: این موسسه برای راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه چاپ و بسته بندی اکو ( پکو ) آمادگی کامل دارد و دبیرخانه نمایشگاه می تواند در محل موسسه کار خود را آغاز کند.

موسسه فرهنگی اکو بخش فرهنگی سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو ) است که با حضور کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان ، آذربایجان و افغانستان تشکیل شده و قرار است در حوزه های فرهنگی نیز همکاری های گسترده ای میان کشورهای عضو صورت گیرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۵ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: