نشست گالری‌داران با مدیر مركز هنرهای تجسمی
وعده فرهادی در مورد حمایت از اكسپوهای خصوصی


امرالله فرهادی گفت: مركز هنرهای تجسمی اعلام كرد به منظور جذب هر چه بیشتر بودجه یك دهم درصدی نهادهای دولتی برای خرید آثار هنری از برگزاری اكسپوهای خصوصی گالری‌داران حمایت می‌كند.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس ، امرالله فرهادی مدیر گالری ویژه درباره آن چه در نشست گالری‌داران با مدیر كل مركز هنرهای تجسی گذشت، توضیح داد: در این نشست بیشتر درباره اختصاص بودجه یك دهم درصدی نهادهای دولتی برای خرید آثار هنری صحبت شد و بر برگزاری اكسپوی مركز هنرهای تجسمی و اكسپوهای خصوصی با مشاركت گالری‌داران برای جذب بیشتر این بودجه تأكید شد.

وی افزود: در این نشست عنوان شد كه اگر گالری‌های خصوصی نیز اكسپویی همچون «هفت نگاه» را برگزار كنند، مركز هنرهای تجسمی به منظور جذب هر چه بیشتر این بودجه دولتی با آن‌ها همراهی خواهد كرد.

فرهادی به موضوع تشكیل انجمن و شورایی به نام گالری‌داران هم اشاره كرد و گفت: در این نشست به گالری‌داران پیشنهاد شد تا با همراهی هم شورا و انجمنی را برای پرداختن به مسائل صنفی گالری‌ها تشكیل دهند كه با استقبال همه حاضران مواجه شد.

وی همچنین به موضوع انتشار كتابی برای معرفی هنر و هنرمندان ایرانی در مجامع جهانی هم اشاره كرد و گفت: قرار شد كتابی با موضوع معرفی همه هنرها و هنرمندان تأثیرگذار ایرانی منتشر شود كه این هنرمندان از سوی گالری‌داران معرفی می‌شوند.

فرهادی مدیر گالری ویژه تحقق موضوعات مطرح شده در این نشست را منوط به همت و همدلی گالری‌داران دانست و گفت: برای راه‌اندازی شورا و یا انجمنی صنفی برای گالری‌داران باید همت و همدلی از سوی گالری‌داران صورت بگیرد تا با حمایت‌هایی كه از سوی مركز هنرهای تجسمی وعده داده شده است در جهت ساماندهی امور گالری‌داران و رسیدگی به مشكلات صنفی آن‌ها گام برداشته شود و برای اعضای خود تأثیرگذار باشند.

فرهادی برگزاری نشست مدیر مركز هنرهای تجسمی با گالری‌داران را چیز تازه‌ای ندانست و گفت: در گذشته نیز چنین نشست‌هایی برگزار می‌شد و موضوعات مختلفی مطرح شده و وعده‌هایی نیز داده می‌شد كه بعدها به فراموشی سپرده می‌شد، با این حال گالری‌داران به نظر من نباید منتظر حمایت‌های دولتی باشند باید به كارشان ادامه دهند و دولت نیز بر اساس وظیفه‌ای كه دارد از آن‌ها حمایت كند.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ دوشنبه ۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: