بهمن دری رییس نمایشگاه كتاب تهران :
جشن با شكوهی برای كتاب در ربع قرنی نمایشگاه كتاب تهران برگزار می كنیم.


دستاوردهای بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران به زودی منتشر می‌شود.


به گزارش اخبار چاپ ،بهمن دری رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، از انتشار دستاوردهای نمایشگاه در ماه آینده خبر داد و گفت: در تلاشیم با ارزیابی و بررسی كارشناسی، دستاوردهای نمایشگاه را كه مشتمل بر ویژگی‌های این دوره و مشخصات و مختصات دقیق آن خواهد بود به زودی منتشر كنیم.

بهمن دری در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: نمایشگاه امسال وحدت ملی را با شكوه بی‌نظیری به نمایش درآورد و با شعار ارتقای معرفت دینی و بصیرت فرهنگی در سال جهاد اقتصادی به قله نوزایی و بلوغ دست یافت.

معاون امور فرهنگی با اشاره به دستاوردهای این دوره از نمایشگاه خاطرنشان كرد: شركت بیش از  4 هزار ناشر و عرضه بیش از 400 هزار عنوان كتاب در بخش‌های داخلی و خارجی در مدت 11 روز از برگزاری نمایشگاه، همچنین برپایی سالن ویژه «ام ابیها» و عرضه برگزیده‌های نشر در سال 89 از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره از نمایشگاه بوده است.

رئیس نمایشگاه در این خصوص تصریح كرد: بازدید بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر از نمایشگاه، افزایش عرضه كتاب‌های دینی، معرفی كتاب‌های پرفروش در بخش‌های مختلف نمایشگاه اعم از عمومی، دانشگاهی، آموزشی، كودك و نوجوان و بخش عربی و لاتین از دیگر دستاوردهای نمایشگاه كتاب تهران بوده است.

دری همچنین از اعلام رقم دقیق فروش نمایشگاه در این دوره خبر داد و گفت: به زودی گزارش آماده شده از نقاط ضعف و قوت نمایشگاه در جلسه شورای سیاست‌گذاری مطرح و بررسی خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تمامی نهادهای مشاركت كننده در نمایشگاه گفت: در نظر داریم در هفته آینده با بستن پرونده این دوره از نمایشگاه، فصل بیست و پنجم نمایشگاه را آغاز كنیم.

معاون امور فرهنگی، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران را با توجه به ربع قرن شدن نمایشكاه كتاب حایز اهمیت دانست و گفت: با بررسی راه‌كارهای مناسب و پیشنهادهای مطروحه و برنامه‌ریزی دقیق، با قوت هر چه تمام‌تر به استقبال بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران خواهیم رفت.

دری همچنین از تغییر و ترمیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه كتاب تهران و شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های خارجی خبر داد و گفت: قطعا بهره‌گیری از نیروهای ارزشی، توانمند و كارشناس لازمه پیشرفت برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی كه پرسید دلیل بی‌حاشیه بودن این دوره از نمایشگاه چه بوده است، گفت: اتخاذ تدابیر ویژه كه همان عدم ورود به مسایل حاشیه‌ای كه توسط برخی افراد و جریان‌های حاشیه‌ساز ساخته می‌شود، مهم‌ترین دلیل بی‌حاشیه بودن نمایشگاه كتاب تهران بوده است.

دری در پایان اضافه كرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و رفع مسایل و كاستی‌های این دوره از نمایشگاه، جشن با شكوهی برای كتاب در ربع قرنی نمایشگاه كتاب تهران برگزار كنیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ شنبه ۳۱ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: