عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با اخبار چاپ:
دولت به برنامه پنجم توجه کند//وزارت ارشاد با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد


دولت نهم مواردی که حکایت از چالش جدی در حوزه صنعت چاپ باشد به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی منعکس نکرد.

جواد آرین منش نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب به اخبار چاپ گفت: کمیسیون فرهنگی مواردی را در دستور کار قرار می دهد که نیازمند نظارت بیشتر یا قانونگذاری جدید باشد .
وی افزود: در این حوزه اگر مسائل و مشکلاتی وجود دارد که نیازمند ورود کمیسیون فرهنگی است، باید از سوی دست اندکاران صنعت چاپ منعکس شود. در ارتباط با صادرات و واردات این حوزه مشکلاتی وجود دارد که به نظر می رسد مجلس باید به آنها وارد شود .
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: صنعت چاپ به عنوان یک صنعت اشتغال زا که ابعاد فرهنگی نیز دارد، بسیار حائز اهمیت است و بدون تردید در کمیسیون فرهنگی نیز جایگاه ممتازی دارد. لذا اگر ضرورت داشته باشد، این آمادگی وجود دارد که در کارگروه ویژه ای به آن پرداخته شود .
وی در پاسخ به این سوال که وزیر جدید پیشنهادی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چه ویژگی هایی داشته باشد، گفت: یکی از جلسات کمیسیون فرهنگی به این مساله اختصاص داده شد و بعد از گفتگوهای فراوانی که در این زمینه صورت گرفت، قرار شد نقطه نظرات این کمیسیون در قالب نامه ای به رییس جمهوری منعکس شود. اما اگر نظر خود بنده را در این زمینه بخواهید، معتقدم که در شرایط فعلی با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ و جایگاه بسیار متمایز و والایی که فرهنگ و هنر در کشور ما و خصوصا در انقلاب اسلامی دارد، رفع مظلومیت از چهره فرهنگ و دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله و عملیاتی کردن سیاست های برنامه پنجم توسعه در گرو اهتمام و توجه ویژه به فرهنگ است .
آرین منش افزود: با توجه به تاکیدات امام خمینی (ره) که فرهنگ را مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی ها می دانستند و تاکید مقام معظم رهبری که سال گذشته از مظلومیت بخش فرهنگ سخن گفتند و از دولت خواستند که به این امر توجه ویژه ای بکند، طبعا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مهم ترین نهاد در حوزه فرهنگ کشور نیازمند تغییراتی است. دولت دهم باید ضمن تقویت این وزارتخانه و در اختیار گذاشتن ابزارها و اعتبارات لازم، یک شخصیت جامع الاطراف فرهنگی را برای این پست معرفی کند .
وی افزود: این شخص باید مدیر و صاحبنظر در همه حوزه های فرهنگ و هنر باشد تا بتواند این وزارتخانه و همچنین جایگاه فرهنگ را در کشور ارتقا دهد .
آرین منش افزود: وزارت ارشاد در دولت دهم اجرایی شدن طرح مهندسی فرهنگی، مقابله با تهاجم فرهنگی، توجه به نهادهای غیردولتی و تعاونی های حوزه فرهنگ و هنر، ارتقای جایگاه هنر، سینما و رسانه ها و گستره عظیمی از ماموریت های مختلف را بر دوش دارد که انجام آنها یقینا مدیری توانمند، فرهیخته، صاحبنظر و مورد قبول اصحاب فرهنگ و هنر باشد .
وی درباره عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: در دوره قبل تلاش های زیادی صورت گرفته است اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم. در حوزه فرهنگ مکتوب، رسانه ها، موسیقی، هنرهای تجسمی و ... کارهای زیادی باید انجام می شد که انتظار می رود وزیر بعدی به آنها توجه کند .

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ جمعه ۲۳ مرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و سوم مردادکلیدها : جواد آرین منش وزیر دولت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: