زهره مظهری در گفتگو با اخبار چاپ اعلام کرد:
هدف از برگزاری همایش بانوان جنسیتی کردن این همایش نبود


دو همایش به عنوان همایش بانوان صنعت چاپ برگزار کرده ایم قدر مسلم هدفمان جنسیتی کردن این همایش نبوده است.

زهره مظهری مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت:از ششمین جشنواره صنعت چاپ شورای سیاست گذاری را تشکیل داده ایم و در حال حاضر برای هر برنامه و جشنواره‌ای که لازم باشد برنامه ای تدوین شود در ابتدای امر باید یک شورای سیاست گذاری تشکیل شود؛ که هر ساله تغییراتی در اعضای آن بسته به صلاح دید مدیر کل دفتر امور چاپ داده می شود و اسامی اعضاء با یک ابلاغیه داخلی اعلام می شود و زیر نظر دفتر دبیرخانه دائمی جشنواره چاپ شروع به فعالیت می نمایند؛ جلسات و برنامه ریزی برای آن دوره خاص انجام می شود. امسال نیز کماف سابق این اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اینکه جشنواره دهم را با همایش بانوان به پایان رساندیم و در حال حاضر مدیر کل دفتر امور چاپ اندکی درگیر نمایشگاه بین المللی کتاب است بعد از نمایشگاه شورای سیاست گذاری را تشکیل خواهیم داد و جلساتمان را آغاز می کنیم.
مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره صنعت چاپ تصریح کرد: دو همایش به عنوان همایش بانوان صنعت چاپ برگزار کرده ایم قدر مسلم هدفمان جنسیتی کردن این همایش نبوده است. هدف ما صرفا معرفی بانوان صنعت چاپ به اهالی این صنعت بوده تا بدانند که چنین بانوانی در این عرصه دوشادوش آنها فعالیت می کنند و تعدادشان نیز قابل توجه است . از تحصیلات عالیه گرفته تا ابتدایی در این صنف مشغول فعالیت هستند. در جشنواره دوم نیز تنها هدف معرفی بانوان بود و در سایه این معرفی می خواستیم بانوان برای خود یک NGO تشکیل دهند و بعد از مذاکراتی که انجام شد ؛ هر دو طرف به توافق رسیده اند که شورایی به عنوان شورای بانوان تشکیل دهند.
وی در ادامه گفت: در مورد ادغام همایش بانوان با جشن روز ملی چاپ باید مدیر کل دفتر امور چاپ تصمیم بگیرند. آیا قرار است این همایش ادامه داشته باشد یا اینکه خیر . اما این طور نبوده است که ما بانوان را از آقایان جدا کرده‌ایم کما اینکه شاهد بودید در همایش نهم در کنار آقایان از یک خانم هم تقدیر و تشکر شد. این طور نبوده که هیچ خانمی را در روز ملی به عنوان پیش کسوت و برگزیده معرفی نکنیم . باید گفت تاکنون به اهدافی که مد نظر داشتیم رسیده‌ایم و برای ادامه کار نیز مدیر کل دفتر امور چاپ باید تصمیم بگیرند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ چهارشنبه ۷ ارديبهشت


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: